۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۵۸۹۱۷
مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت مطرح کرد:

هدف از هنرهای زیبا رسیدن به فکر و زیبا شناختی

مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت با تاکید بر اینکه هدف از هنرهای زیبا رسیدن به فکر و زیبا شناختی، گفت: هنر به دلیل زیبایی و معنا دار بودن آن مورد قضاوت قرار می‌گیرد.
هدف از هنرهای زیبا رسیدن به فکر و زیبا شناختی
رضا یزدانیان در حاشیه برگزاری کارگاه لنز، تصویر و روایت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» اظهار کرد: لنزها می‌توانند بر زیبایی کادر تاثیرگذار باشند و احساس و معنای یک تصویر را تغییر دهند.

وی افزود: به طور حتم در عکاسی و فیلمبرداری اولویت با انتخاب لنز است چرا که تا فاصله کانونی لنز انتخاب نشود، ترکیب‌بندی و نورپردازی امکان‌پذیر نخواهند بود.

مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت درباره کارگاه آموزشی «لنز، تصویر و روایت»، ادامه داد: در این کارگاه که با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد، دسته‌بندی لنزها، اساس فاصله کانونی، تفاوت لنزهای عکاسی با سینمایی، خطاهای لنز و چگونگی استفاده خلاقانه از خطای لنز، تأثیر دیافراگم بر شارپنس و کنتراست آموزش داده شد.

یزدانیان عنوان کرد: شاید بتوان گفت با پیشرفت دنیای دیجیتال، کار با دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری امروزه آسان‌تر شده ولی باید توجه داشت که هنر جویان این حرفه باید نکات علمی درباره عکاسی و فیلمبرداری با این دوربین‌ها را به خوبی بشناسند تا آثار آن‌ها با کیفیت بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری چند دوره کارگاه آموزشی در چهارمحال و بختیاری، سطح علمی و کیفی آثار هنر جویان را خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: هنر زیبا اساسا برای اهداف زیبا شناختی و فکر، ایجاد شده است و به دلیل زیبایی و معنا دار بودن آن مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

مدرس کارگاه لنز، تصویر و روایت اضافه کرد: هنرهای زیبا نشات گرفته از تفکر است و مخاطبش را وادار به تفکر می‌کند، آثار تولیدی هر هنرمند باید دارای تفکر، معنا، پیام و مفهوم باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، کارگاه «لنز تصویر روایت» از سوی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر شهرکرد با حضور بیش از 80 نفر در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد برگزار شد.

 گفتنی است، رضا یزدانیان فارغ‌التحصیل رشته تصویربرداری است که از سال ۱۳۷۶ فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و سال ۱۳۸۰ با عنوان دستیار تصویربردار پا به عرصه فیلمسازی گذاشت.

بیش از ۱۱ سال در تلویزیون با عناوین دستیار تصویربردار، تدوینگر، کارگردان، تهیه‌کننده و تصویربردار فعالیت داشته و به سبب علاقه خود به مدیریت فیلم‌برداری، فعالیت در تلویزیون را کنار گذاشت و به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به فیلم‌برداری پرداخت.

یزدانیان در محضر اساتیدی چون تورج اصلانی، ارسطو مداحی گیوی، علی لقمانی، علیرضا برازنده، کاظم بایرام، مرتضی جانبخش، رضا شیخی، مرتضی پورصمدی و ایرج عاشوری آموزش‌دیده است.

تصویربرداری صدها برنامه تلویزیونی، حدود چهل فیلم کوتاه و کارگردانی و تصویربرداری چندین فیلم مستند از جمله فعالیت‌های کارنامه هنری این هنرمند جوان است.

انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۲۷:۳۲

15 Oct 2024