۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۸۹۱۱
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری تربیت معلم انس کودکان با قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تربیت معلم انس کودکان با قرآن در لردگان توسط خانه قرآن آیه و در بروجن نیز دوره تربیت معلم تجوید با محوریت مؤسسه کوثر برگزار خواهند شد.
برگزاری تربیت معلم انس کودکان با قرآن
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر  در گفتگو با خبرنگار«جهانبین نیوز»،  اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هرساله در ابلاغ اعتبارات قرآنی استان‌ها در نظر گرفته می‌شود تربیت کادر متخصص در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اهمیت بالای آموزش‌های تخصصی در حوزه قرآن، افزود: در حوزه فعالیت‌های قرآنی و به ویژه در آموزش مفاهیم، مهارت‌ها و معارف قرآنی به افراد جامعه نیاز جدی به معلمان متخصص داریم، این افراد باید در وهله نخست از اطلاعات بالا و کافی در حوزه قرآنی برخوردار باشند و پس از آن نیز بتوانند این اطلاعات را به دیگران انتقال دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به موضوعات بیان شده و اهمیت بالای موضوع هرساله تربیت معلم متخصص در حوزه قرآن در دستور کار این اداره قرار دارد و امسال نیز ما موظف به آموزش ۱۲۰ نفر کادر متخصص قرآنی هستیم که این امر نیز با توجه به ساز و کارهای سازمان دارالقرآن و همچنین نیاز موجود در استان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: آموزش ۱۲۰ نیروی متخصص ذکر شده به چهار دوره تربیت معلم ۳۰ نفره تبدیل شد و با توجه به اینکه موضوع تدبر در قرآن کریم موضوعی کلیدی و مهم است یکی از این دوره‌ها که در شهرستان فارسان برگزار می‌شود به تدبر در قرآن اختصاص پیدا کرد.

وی اضافه کرد: تربیت معلم انس کودکان با قرآن نیز یکی دیگر از دوره‌های پیش‌بینی شده است که حساسیت و اهمیت بالایی دارد چراکه ما در فضای انتقال مفاهیم، معارف و موضوعات قرآنی به بزرگسالان به مهارت نیاز داریم اما در فضای کودکان و نوجوانان و به ویژه کودکانی که جامعه هدف ما هستند یعنی کودکان ۴ تا ۶ سال و ۷ تا ۱۱ سال به مهارت‌های جدی‌تر مانند استفاده از ابزار آموزشی، بازی، هنر، نمایش و اموری که برای کودکان جالب باشد نیازمند هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دوره تربیت مربی قرآن ویژه کودکان در شهرستان لردگان برگزار می‌شود و شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا نیز جامعه هدف ما هستند البته افراد سایر شهرستان‌های استان نیز می‌توانند در دوره‌هایی که در شهرستان دیگر برگزار می‌شوند شرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر یادآور شد: دوره ۳۰ نفره تربیت معلم تجوید قرآن نیز مقرر است در شهرستان بروجن برگزار شود که یک دوره تربیت معلم تخصصی در حوزه قرائت قرآن به شمار می‌آید و افرادی که به تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن همچنین فصیح خوانی آیات یعنی کاملاً با لحن عربی علاقه دارند می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

وی بیان کرد: چهارمین دوره که تربیت معلم تدبر در قرآن کریم است در شهرستان شهرکرد برگزار خواهد شد بنابراین در مجموع چهار دوره تربیت معلم در چهارمحال و بختیاری در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که مقدمات آن‌ها آماده شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: نکته مهم این است که دوره‌های تربیت معلم ذکر شده توسط یکی از مراکز قرآنی توانمند در شهرستان مربوطه برگزار می‌شوند لذا تربیت معلم تدبر در قرآن در فارسان توسط مؤسسه راسخون فی العلم، تربیت معلم تدبر در شهرکرد با محوریت مؤسسه الرحمن، تربیت معلم انس کودکان با قرآن در لردگان توسط خانه قرآن آیه و در بروجن نیز دوره تربیت معلم تجوید با محوریت مؤسسه کوثر برگزار خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شوند که در کلاس‌های حضوری مهارت‌هایی مانند روش تدریس، کارگاه‌ها و… آموزش داده می‌شوند در روش غیرحضوری نیز محتوا و منبع در اختیار افراد قرار می‌گیرد و پس از آن نیز آزمون برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش حضوری کلاس‌های تربیت معلم قرآن کریم امکان بهره‌مندی از ظرفیت مجازی وجود دارد یعنی برخی سر فصل‌ها در بسترهای موجود در فضای مجازی تدریس می‌شوند تا اگر فردی از یک شهرستان در دوره مربوط به شهرستان دیگر شرکت کرده مجبور به طی مسافت‌های طولانی نباشد اما نکته این است که در بخشی از دوره‌ها مانند بخش کارگاهی حضور افراد ضروری است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برنامه بر این است که آزمون‌های ورودی، آزمون‌های پایانی، ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در استان کاملاً به صورت مجازی انجام شوند همچنین در مباحث آموزشی برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت مجازی به صورت‌های آنلاین و آفلاین نهایت استفاده شود و ضرورت حضور شرکت‌کنندگان در دوره به کم‌ترین میزان کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: در تمامی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم به افرادی که در آزمون ورودی، کلاس‌ها، کارهای کلاسی و آزمون‌های پایانی حضور داشته و موفق به کسب نمره لازم شوند گواهینامه ملی و معتبر تربیت معلم رشته مربوطه با امضای رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: از شرکت‌کنندگان برای حضور در دوره هزینه ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود البته نکته مهم این است که هزینه برگزاری دوره‌ها به ازای هر شخص مبلغ بالاتری است چراکه برخی اساتید از خارج استان دعوت می‌شوند اما مابقی هزینه توسط اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأمین می‌شود تا به این ترتیب بار مالی بالایی برای شرکت‌کنندگان ایجاد نشود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمامی چهار دوره تربیت معلم قرآن کریم به کتاب و منبع آموزشی نیاز دارند، برخی از آن‌ها به صورت فایل پی‌دی‌اف قابل استفاده هستند که یا به صورت رایگان و یا با هزینه حداقلی تهیه و در اختیار افراد قرار خواهند گرفت اما برخی منابع به کتاب نیاز دارند که هزینه تهیه کتب نیز برعهده شرکت‌کنندگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در دوره‌های ذکر شده می‌توانند به مؤسسات قرآنی معرفی شده مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون ورودی این دوره مدنظر خود اقدام کنند.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۴۳:۲۲

15 Oct 2024