۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۵۸۸۸۳
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بررسی 14 پرونده در کمیسیون ۴۲ سازمان استاندارد

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: تا امروز ۱۴ پرونده در کمیسیون ۴۲ سازمان استاندارد که مربوط به برخورد با واحدهایی است که علامت استاندارد دارند اما در زمینه رعایت دستورالعمل‌های آن اقدام نمی‌کنند تشکیل می‌شود، مطرح شده است.
بررسی 14 پرونده در کمیسیون ۴۲ سازمان استاندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، مهدی پژوهش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد است که سالانه توسط بسیاری از کشورها گرامی داشته می‌شود.
 
وی افزود: در دولت شهید رئیسی گام‌های مهمی در راستای جهانی شدن در زمینه استاندارد برداشته شد و رویکرد سازمان استاندارد علاوه بر مسائل داخلی به سمت جهانی شدن سوق پیدا کرده است.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وظیفه سازمان استاندارد دادن اطمینان به مردم است تا از کیفیت کالای داخلی مطمئن باشند و اقبال آن‌ها از استفاده کالای خارجی به سمت کالای داخلی باشد.
 
پژوهش عنوان کرد: اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری در زمینه‌ امنیت آسانسورها، وسایل بازی پارک‌ها و خالص‌فروشی به‌ویژه در حوزه شیرینی‌فروشی‌ها ورود کرد و هم‌اینک در شهرستان شهرکرد خالص‌فروشی شیرینی به‌صورت کامل اجرا و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: استاندارد ۵ مرکز شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهدهای کودک، خانه‌های سالمندان و اتاق مادر و کودک اجباری شد و اجباری شدن ۱۵ مرکز دیگر در دستورکار است.
 
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زندگی رقابتی امروز بعضا استانداردها به دلیل افزایش تولید زیر پا گذاشته می‌شود و وظیفه سازمان استاندارد نظارت و مقابله با این مسئله است، استاندارد به دنبال ممانعت از تولید نیست بلکه هدف آن بالا بردن کیفیت به جهت موفقیت واحد تولیدی در جهان رقابتی امروز است.
 
پژوهش بیان کرد: تا امروز ۱۴ پرونده در کمیسیون ۴۲ سازمان استاندارد که مربوط به برخورد با واحدهایی است که علامت استاندارد دارند اما در زمینه رعایت دستورالعمل‌های آن اقدام نمی‌کنند تشکیل می‌شود، مطرح شده است.
 
وی تاکید کرد: از ۱۴ پرونده ۱۲ مورد مربوط به صنایع غذایی بود که جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی برای آن صادر شد، یک مورد مربوط به صنعت ساختمان بود که ۹۰۰ میلیارد ریال جریمه صادر شد و یک مورد نیز مربوط به مکانیک و فلزشناسی است که واحد متخلف تذکر و اخطار دریافت کرد.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۶:۳۱

12 Oct 2024