۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۵۸۸۵۰
یادداشت/

مقاومت تنها راه در برابر اشغالگران است

طوفان الاقصی در۷ اکتبر نشان داد که مقاومت تنها راه مقابله با اشغالگری و کشتاررژیم صهیونیستی است.
مقاومت تنها راه در برابر اشغالگران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهان بین‌نیوز»، صادق فرامرزی‌ بابادی استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: حماس در ۷ اکتبر در یک دفاع همه جانبه از سرزمین فلسطین نشان داد که «مقاومت» تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی است و این رژیم در مقابل میانه‌روی و دیپلماسی رویه شدیدتری از اشغالگری و کشتار را دنبال می‌کند.

اسرائیل از ابتدای آغاز تهاجم هوایی و زمینی خود به غزه، نابودی حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی از طریق عملیات نظامی را جزو مهم‌ترین اهداف عملیات نظامی خود مطرح کرده بود.

پیش از آغاز جنگ گمان می‌کرد بسیار سریع می‌تواند مقاومت فلسطین در باریکه غزه به رهبری جنبش حماس را نابود کند، پس از یک سال به هیچ یک از اهداف خود از جمله نابودی حماس، بازگرداندن اسرا و خنثی ‌شدن تهدیدات علیه رژیم اسرائیل دست نیافته است.

با وجود گذشت یک سال از حملات وحشیانه اسرائیل به غزه و نابودی تقریبا کامل زیر ساخت‌های حیاتی این منطقه و کشتار قریب به 50 هزار تن که عمدتا غیرنظامی فلسطینی هستند، نشان داد ارتش اسرائیل به جز کشتار و ویرانی دسته جمعی، در یک سال گذشته در کسب هیچ یک از اهداف جنگی خود در غزه موفق نبوده است.

اسرائیل با ارتکاب جنایت‌های انسانی در غزه  نتوانست به گروه مقاومت حماس ضربه‌ای بزند، بلکه وجدان‌های مردم در قلب اروپا و آمریکا دربرابر جنایت‌های اسرائیل را بیدار کرد.

ظرفیت‌های حمله موشکی و استفاده از تاکتیک‌های بی نظیر گروه‌های مقاومت درعملیات‌‌های مختلف نشان داد حماس بعد از طوفان الاقصی زنده و پویا و مقاوم تر از پیش شده است.

اسرائیل بعد از شکست مفتضحانه در 7 اکتبر برای ترمیم شکست‌‌های خود دست به ترور و شهید کردن فرماندهان مقاومت زده است اما مقاومت، ایستادگی و قدرت گروهای مقاومت فلسطین و حزب‌الله نشان داد اسرائیل بعد از طوفان الاقصی رو به نابودی وغیر قابل ترمیم است و خلاء فرماندهان شهید مقاومت اراده مردم و گروهای مقاومت فلسطین و لبنان را ضعیف نمی‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع از خود، هم پیمانان، برادران مسلمان، مظلومان جهان و در انتقام از شرارت‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی درعملیات وعدۀ صادق ۲ با سلاح‌های کاربردی و اثر گذار با ضربه‌زدن به تأسیسات نظامی دشمن  نشان داد اسرائیل بدون پشتوانه آمریکا و اروپا نابود شدنی است.

ضربات حماس و حزب‌الله و گروه‌های مقاومت درعراق، یمن و سوریه به اسرائیل همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی، نشان دهنده ناکامی ارتش اسرائیل در نابودی توان رزمی و موشکی گروه‌های مقاومت است و بعد از یک سال از عملیات طوفان الاقصی  مقاومت فلسطین در باریکه غزه نه تنها نابود نشده است بلکه  گسترده‌تر ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

در آخر باتوجه به سالروز عملیات طوفان الاقصی لازم به ذکر است که عملیات وعده صادق ۲ با شعار «لبیک یا رسول‌الله» و عملیات حزب‌الله چند ساعت بعد با «شعار لبیک یا نصرالله» انجام شد، هر دو تبیین وعده قرآنی است که «الا ان نصرالله قریب!» آگاه باشید، پیروزی از جانب خداوند نزدیک است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۱۹:۱۳

9 Oct 2024