۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۵۸۶۳۰
استاد حوزه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

وحدت بین شیعه و سنی وظیفه است

استاد حوزه چهارمحال و بختیاری گفت: اتحاد شیعه و سنی عزت امت اسلامی را به دنبال دارد و حمایت از غزه در سایه وحدت حاصل می‌شود.
وحدت بین شیعه و سنی وظیفه است
حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: دشمن تا قبل از انقلاب اختلاف بین شیعه و سنی برایش مهم نبود؛ اما بعد از انقلاب دشمن انگیزه مضاعف پیدا کرد که این ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را جدی دنبال کند.
 
وی با اشاره به علت تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، بیان داشت: انگیزه دشمن برای تسلط یافتن بر کشورهای اسلامی می‌باشد تا آن‌ها را دچار اختلاف و هرج و مرج کند.
 
استاد حوزه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: عوامل موثر فکری، تبلیغی، رسانه‌ای و اقتصادی این‌ها باعث شده دشمن بر اساس این عوامل تلاش می‌کند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند؛ برای جلوگیری از ایجاد اختلاف همان طور که مقام معظم رهبری تاکید دارند ما باید محور برنامه را بر روی اتحاد بگذاریم و تکیه ویژه حضرت آقا امت اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه مسئله اصلی ما امت اسلامی است و باید یک هویت واحده داشته باشیم اذعان داشت: در امت اسلامی در واقع یک نقطه ثقل و مشترکاتی داریم و بعد از آنکه بر مشترکات، امت واحده شدیم لذا درون امت همه باهم برابر هستیم؛ لذا باید بر نقاط اشتراک پافشاری کنیم، دشمنان را دور و شکست دهیم و نگذاریم اختلاف ایجاد کنند.

مولوی با بیان اینکه در مسئله وحدت سه نکته اساسی وجود دارد، بیان داشت: در وحدت بین شیعه و سنی صرفا فقط یک کلمه وحدت مدنظر نیست بلکه همدلی و همدردی زاییده وحدت است؛ وقتی با مسلمانان عالم وحدت داریم ما باید با هم همدل باشیم و اگر در یک کشور اسلامی اتفاقی افتاد همان‌طور که در غزه آذربایجان، میانمار، مسلمانان هند و... می بینیم، اگر امت و هویت واحده باشیم باید با آن‌ها همدردی کنیم.
 
وحدت یک اصل اساسی اسلام است

 درباره نکته دوم کلمه وحدت خاطرنشان کرد: ما باید اجتماعات بزرگ به پا کنیم، ازجمله در نماز جمعه، راهپیمایی و... اثری راهپیمایی میلیونی در دنیا تاثیر گذار است، حمایت ما از مسلمان غزه و فلسطین نشان دهنده آن می باشد که هویت واحده داریم.
 
استاد حوزه چهارمحال و بختیاری نکته سوم در این زمینه را وحدت دانست و اظهار کرد: وحدت یک تاکتیک نیست، وحدت در واقع یک اصل اساسی اسلام است.
 
وی بیان داشت: جریانات تکفیری داعش به دنبال آن بودند وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند، این‌ها بازیچه آمریکا و اسرائیل بودند.
 
مولوی یادآور شد: علی‌رغم وجود توطئه‌های که دشمنان برای جهان اسلام در نظر گرفته اند ما یک زبان واحد با اهل سنت در کشور هستیم و سال ها مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی می‌کنیم؛ اهل سنت در کشور ما ۱۵ هزار شهید برای جنگ تحمیلی و بعد از آن شهدای مدافع امنیت، وطن و... برای این مرز و بوم دادند.
 
وی گفت: هدف از وحدت و اتحاد عزت امت اسلام است؛ عزت مسلمانان و امت اسلام در سایه اتحاد به دست می آید.
 
حمایت از غزه در سایه وحدت حاصل می‌شود 
 
استاد حوزه چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر مظلوم‌تر از مردم غزه و فلسطین در عالم نداریم، لذا واجب است از آن‌ها حمایت کنیم، حمایت از غزه در سایه وحدت حاصل می‌شود. 
 
وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند اتحاد ما با اهل سنت اتحاد سیاسی است از نظر سیاسی همه مسلمانیم باید بر نقاط اشتراک پافشاری کنیم تا دشمنان مشترکمان، سوءاستفاده نکنند.
 
انتهای خبر/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۸:۱۴:۲۹

19 Sep 2024