۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۵۸۴۹۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

نگذاریم حجاب به دست ما آسیب ببیند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: حجاب در ایران به برکت امام حسین (ع) وجود دارد، نباید اجازه دهیم به دست ما ارزشی دینی کم شود.
نگذاریم حجاب به دست ما آسیب ببیند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هشتم ماه ربیع‌الاول، مصادف است با شهادت امام حسن عسکری (ع)، با شهادت این امام بزرگوار ولایت و امامت امام زمان (عج) آغاز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: معرفت یعنی شناخت امام زمان، بدین معنا که وقتی امامی که اطاعتش واجب است بشناسیم به سمت شناخت خداوند حرکت کردیم و این موضوع در زیارت جامعه کبیره هم آمده است.
 
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: افکار بسیاری برای خداشناسی در دنیا وجود دارد و ما مذاهب، عرفان‌ها و فرقه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که مدعی سوق انسان به سمت خدا هستند در حالی که امام حسین (ع) بر شناخت صحیح راه تاکید دارند و معرفت امامی که اطاعت او بر همه واجب است یعنی، شناخت خدا.
 
فاطمی با اشاره به اهمیت بحث‌های فرهنگی، تبلیغی و روشن‌گری در خصوص مسائل دینی و اخلاقی افزود: اولین نهادی که نسبت به این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد محیط خانه است و پدر و مادر نسبت به این موضوع باید حساس باشند.
 
وی ادامه داد: خطر اعتقادی بالاتر از خطر جانی است، چراکه این خطر ممکن است فرد را از راه به در کند، لذا آموزش و پرورش، دانشگاه و کلیه نهادهای تربیتی و تعلیمی باید به این موضوع اهمیت داده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به بحث حجاب در جامعه یادآور شد: کم‌حجابی و بی‌اعتنایی به پوشش، این روزها در حال تبدیل شدن به معضل است، برخی سعی بر جدا کردن ما از دین و اعتقاداتمان دارند اما ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیافتد.
 
فاطمی اضافه کرد: همه این داد و فریادها برای حجاب به این دلیل است که مردم را به سمت فرهنگ غرب و تهی شدن از ارزش‌های اخلاقی، دینی و اسلامی بکشانند و بعد از آن اهداف خود را پیاده کنند و ملت‌ها را اجیر خود کنند.
 
وی بیان داشت: در تاریخ دیدیم که چطور استکبار جهانی ملت‌ها را  نابود و مستمره خود کردند، محمدرضاپهلوی هرگز جرات مخالفت با غربی‌ها را نداشت، اما بزرگان آمریکا و انگلیس از وی تعریف می‌کردند، این را باید بدانیم که استکبار با تعریف و تمجید خود توقع نوکری از سایر جوامع را دارد.
 
امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: استکبار به دنبال این است که ما را نسبت به دین و اعتقاداتمان بیگانه کند و در مرحله بعد نقشه‌های خود را اجرا کند، حجاب یکی از دستورات اسلام و قرآن و یکی از علامت‌های زنان مسلمان است.
 
فاطمی گفت: این اسلام است که به ما حیثیت می‌دهد و می‌بینیم که فقط مسلمانان حجاب را رعایت می‌کنند، ایران به برکت تشییع، ارتباط با ارزش‌های دینی و عشق به امام حسین (ع) محافظت شده و حجاب در این کشور وجود دارد، نباید اجازه دهیم به دست ما ارزشی دینی کم شود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۲۸:۵۹

6 Sep 2024