۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۵۸۳۶۸
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان مطرح کرد:

قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس حماسه اربعین

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان گفت: ايجاد فضای همدلی يکی از درس‌های اربعين است که اين روزها سيل مشتاقان و دلدادگان اباعبدالله از سراسر جهان و ايران عازم عتبات عاليات هستند و قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس اين حماسه عظيم است.
قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس حماسه اربعین
علیرضا عربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، در چهلمین روز شهادت سومین اختر آسمان امامت و ولایت، سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و ۷۲ لاله گلگون‌کفن دشت کربلا بار دگر به سوگ می‌نشینیم. اربعین، فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه‌ای است در برابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می‌بندد.

وی افزود: یکی از جلوه‌های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان آن حضرت است که حماسه‌ای وصف‌ناشدنی و جلوه‌ای درک ناشدنی را می‌آفریند یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای مذهبی به شمار می‌رود راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده عشق و ارادت زائران به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است که در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسیدند

عربی عنوان داشت: ایجاد فضای همدلی یکی از درس‌های اربعین است که این روزها سیل مشتاقان و دلدادگان اباعبدالله از سراسر جهان و ایران عازم عتبات عالیات هستند و قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس این حماسه عظیم است.

عربی بیان داشت: اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین (ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چرا که در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدباالله علیه‌السلام و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.

وی تصریح کرد: عشق به حسین (ع) فراتر از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی است اربعین حماسه‌ای است که توجهش به ولی‌عصر عج الله تعالی فرج الشریف بیشتر از توجه به اباعبدالله علیه‌السلام است. در واقع اربعین مانند زیارت عاشورا بنا دارد پیوندی میان عاشورا و ظهور را برقرار کند.

انتهای خبر/۵۹۰پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۰۲:۱۲

25 Aug 2024