۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۵۸۳۶۵
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد:

بانوان در کربلا ندای حق را ماندگار کردند

مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: بانوان در حماسه عاشورا در زنده نگه داشتن قیام عاشورا نقش داشتند و با استفاده از خطبه، مراسم سوگواری و... انزجار خود را از حکومت بنی‌امیه نشان دادند و ندای حق را با رساترین صدا ماندگار کردند.
بانوان در کربلا ندای حق را ماندگار کردند
حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت چهلم شهدای حسینی راهپیمایی اربعین نخستین بار با ورود کاروان اسیران اهل بیت در کربلا اتفاق افتاد.
 
وی بیان داشت: در دوران صدام پیاده‌روی اربعین تعطیل شد و رژیم بعثی زائرین اربعین را در طول مسیر به گلوله می‌بستند؛ در آن زمان شیعیان مجبور بودند از مسیر بیابان‌ها با هراس و سختی خود را به کربلا به ‌رساندند، بعد از سرنگونی صدام بغض‌های فروخورده چندین ساله شیعیان سرباز کرد و پیاده‌روی اربعین به باشکوه‌ترین تجمع جهانی شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شد.
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد درباره نقش بانوان در حماسه عاشورا اظهار کرد: حماسه کربلا و عاشورا تنها مربوط به آقایان نیست بلکه بانوان نیز از خودگذشتگی‌های فراوانی داشتند تا هدف قیام امام حسین‌(ع) را به سرانجام برسد؛ بانوانی که در حماسه عاشورا حضور داشتند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند تا پیام عاشورا را برای شناساندن جریان حق از باطل به نسل‌های آینده برسانند.
 
وی خاطرنشان کرد: بانوان در حماسه عاشورا در زنده نگه داشتن قیام عاشورا نقش داشتند و با استفاده از خطبه، مراسم سوگواری و... انزجار خود را از حکومت بنی‌امیه نشان دادند و ندای حق را با رساترین صدا ماندگار کردند.
 
حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین محمدی به نقش بانوی شجاع در پناه دادن به مسلم بن عقیل اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم کوفه بیعت خود را با مسلم بن عقیل شکستند؛ بانوی شجاعی به نام طوعه به دلیل ارادت به خاندان اهل بیت(ع) سفیر امام حسین‌(ع) را در کوفه پناه داد و شجاعت طوعه برای همیشه در تاریخ جاودانه شد.


راهپیمایی اربعین فرهنگ‌سازی برای نسل جوان است
 
وی درباره نقش حضرت زینب (س) درحماسه عاشورا یادآور شد: حضرت زینب (س) اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانشان را مدیریت کردند تا دشمن با فتنه‎های خود نتواند اهداف نهضت عاشورا را خنثی کند؛ حضرت ام البنین (ع) حقایق عاشورا را آشکار می‌کرد و با مرثیه‌خوانی ندای مظلومیت واقعه کربلا را به گوش آیندگان رساند.
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد درباره اهمیت راهپیمایی اربعین اذعان داشت: بین اقشار و اقوام مختلف اتحاد و همبستگی ایجاد می‌شود و محبت کشورهای دیگر به زائرین اربعین در طول مسیر پیاده‌روی می‌توان دید.
 
وی افزود: این راهپیمایی فرهنگ‌سازی برای نسل جوان است؛ نسل جوان یاد می‌گیرد که امام‌حسین (ع) و دیگر ائمه قابل احترام هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی درباره علت قیام امام حسین‌(ع) اذعان داشت: امام حسین‌(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی قیام کرد، اهداف دیگر قیام این امام بزرگوار امر به معروف، مبارزه با جهل، اجرای سنت پیامبر اکرم (ص) و... بود و قیام امام حسین‌(ع) یک آزمونی برای همه بود. 
 
وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین اجتماعی از باورهای نهضت حسینی می‌باشد که تمامی عالم را تحت‌الشعاع قرار داده است، این راهپیمایی باعث بیداری اسلامی و مبارزه با استکبار شد و از ظرفیت حماسه عاشورا می‌توان برای عدالت خواهی و ظلم ستیزی استفاده کرد.
 
درس قیام امام حسین (ع) ایثار و شهادت است
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد مطرح کرد: راهپیمایی اربعین فقط یک آیین دینی نیست بلکه به دلیل پیوند با قیام امام حسین‌(ع) یک پدیده و اجتماع تمدنی می‌باشد.
 
وی گفت: شیعیان درسی که از قیام امام حسین (ع) می‌گیرند، درس ایثار و شهادت است، امام خمینی (ره) می‌فرمایند: منطق، منطق صدر اسلام است، اگر بکشیم به بهشت می‌رویم و اگر کشته بشویم به بهشت می‌رویم این منطق شکست ندارد؛ کاروان کربلا با ندای ما رأیتُ اِلاُ جَمیلا، خود را جاودانه و آل امیه را رسوا و پشیمان کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مانند یک رسانه بین‌المللی است و در جهان بسیار تاثیر‌گذار است، اظهار کرد: این راهپیمایی برای مقابله با عملیات روانی دشمن و خنثی‌سازی ترفندهای دشمنان موثر می‌باشد.
 
وی درباره تاثیر محرم و اربعین در انقلاب اسلامی یادآور شد: با اقتدا به امام حسین (ع) و روحیه ایثار و شهادت، بسیاری از موانع از مقابل انقلاب اسلامی برداشته می‌شود؛ دشمن اکنون به دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران است و راهپیمایی اربعین در این زمینه باعث جذاب کردن فرهنگ اسلام شده و دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی را تقویت می‌کند.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی درباره تاثیرات زیارت امام حسین‌(ع) بیان داشت: زیارت امام حسین (ع) یک عمل سیاسی و عبادی است و این زیارت آرامش روحی و روانی به همراه دارد و باعث تقویت ایمان انسان می‌شود.
 
بیداری مردم غزه از نتایج قیام امام حسین (ع) است
 
وی به مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم صهیونسیتی اشاره و خاطر نشان کرد: مقاومت مردم غزه ادامه راه قیام امام حسین (ع) است و به نوعی بیداری مردم غزه از نتایج قیام امام بازرگوار می‌باشد، همان‌طور که امام خمینی (ره) قیام انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام امام حسین (ع) می‌دانستند.
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد درباره اهمیت عزاداری برای امام حسین‌(ع) مطرح نمود: برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین‌(ع) پرورش دهنده روحیه ایثار و باعث زنده نگه داشتن مکتب قیام و نهضت عاشورا می‌شود؛ امام حسین‌(ع) با قیام خود از اسلام در برابر ظلم و ستم دفاع کرد و شهادت امام باعث بیداری انسان‌های غافل و زنده شدن اسلام شد و می‌توان گفت محرم چراغ راهنمای بشر است.
 
وی گفت: حضرت آقا فرمودند راهپیمایی اربعین یک پدیده است، یک پدیده الهی و معنوی می‌باشد، جوانانی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند هم زنده‌اند، متدینند، بانشاط و سرپایند و ... هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره نقش راهپیمایی اربعین بر اعتلای انقلاب اسلامی یادآور شد: این راهپیمایی باعث گفتمان‌سازی، تحکیم و اعتلای انقلاب اسلامی می‌گردد و همچنین باعث تفکر جهاد و مبارزه در راه اسلام با تأسی از سید الشهدا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه راهپیمایی الگوسازی برای چشم انداز حرکت انقلاب اسلامی، شناخت موقعیت‌ها و انجام تکلیف الهی می‌شود، افزود: این راهپیمایی آیینه تمام نمای شور، شعور و نشاط است و فرصتی برای تحکیم عزت و سربلندی امت اسلام می‌باشد، این بزرگترین گردهمایی عالم بر محور امام حسین (ع) و تشیع است.
 
آرمان‌های نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها صادر شده است
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد مطرح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اربعین نشانه حقانیت و دادن سمت و سوی دینی و انقلابی به هر سلیقه‌ای می‌شود، با حضور گسترده جوانان و مسلمانان در این مسیر پیشرفت معنوی انقلاب اسلامی را شاهد هستیم.
 
وی با بیان اینکه اربعین در تقویت جبهه مقاومت و تحکیم عمق راهبردی انقلاب اسلامی اثر‍‌گذار است، بیان داشت: این راهپیمایی در تحکیم روابط دوستانه دولت و ملت‌های اسلامی و تکثیر سرمایه انسانی در جهان اسلام که ضامن بقای کشور می‌باشد، نقش دارد و هنوز افراد از مراسم اربعین بازنگشته برای شرکت در مراسم سال آینده لحظه شماری می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار کرد: آرمان‌های نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها صادر شده و می‌بینیم در این راهپیمایی از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا حضور دارند.
 
 وی درباره تاثیر بین‌المللی راهپیمایی اربعین اذعان داشت: این راهپیمایی باعث شکست سناریوهای سلطه جویانه دشمنان می‌گردد و چشم تکفیری‌ها را کور و توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند و باعث استمرار مبارزه با ظلم و استکبار می‌شود.
 
مسئول دفتر نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به دیگر تاثیرات راهپیمایی اربعین اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در زدودن انحرافات و خرافات نیز نقش دارد و باعث پیشگیری و مقابله با خطر فراموشی و تحریف آرمان‌ها می‌شود، راهبرد ارادت به امام حسین‌(ع) را نهادیه و با مراجع کذایی مقابله می‌کند.
 
وی گفت: تدبیر راهپیمایی اربعین از الهامات بی نظیر انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است که اکنون عرصه را برای استکبار و ایادی آن تنگ کرده و باید هر سال این راهپیمایی را با‌شکوه و با‌عظمت برگزار کرد و در این مسیر بیش از پیش تلاش نمود.

انتهای خبر/530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۰۸:۴۸

24 Aug 2024