۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۵۸۳۳۴
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

زینب (س) فرمانده جبهه جهاد تبیین است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: ماموریت جبهه جهاد تبیین به عهده اسرا و به فرماندهی حضرت زینب (س) می‌باشد.
زینب (س) فرمانده جبهه جهاد تبیین است
حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: اگر نگاهی به سخنان سید الشهدا (ع) داشته باشیم، هدف و حکمت حرکت امام حسین (ع)، کاملا بیان شده است.
 
وی تصریح کرد: ایشان در نامه‌ای که به محمد ابن حنفیه داشتند، فرمودند «خروج من از سر خوش‌گذارانی، فساد، ظلم، کشورگشایی و... نیست، بلکه حرکت من، با هدف اصلاح امت جدم حضرت محمد (ص) است که دچار انحراف شده، منکرها ارزش شده‌اند و معروف‌ها ضدارزش، در این شرایط همه سکوت کردند و جامعه نسبت به این موضوع بی‌تفاوت شده است»، این بدان معنا است که ایشان با هدف امر به معروف و نهی از منکر اقدام به اصلاح امت رسول الله (ص) کردند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در واقع حرکت امام حسین (ع) برای نجات امت نبوی و نجات بشریت انجام شد.

نهضت امام حسین (ع) الگویی برای همه بشریت

احمدی با اشاره به اینکه در زیارت اربعین امام حسین (ع) آمده که «امام حسین (ع) خون قلبش را در راه خدا داد، تا بندگان خدا را از رذالت، نادانی، نفهمیدن، بد فهمیدن، سرگردانی و گمراهی نجات دهد»، در اینجا مسئله «عباد» یعنی کل بشریت مطرح است.
 
وی عنوان داشت: نهضت امام حسین (ع) الگویی شد که مرتبط با همه بشریت است، از همین‌رو بسیاری از افراد که حتی مذهب یکسانی با پیامبر اکرم (ص) ندارند چون «گاندی» هم الگوی خود را امام حسین (ع) می‌دانند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یک الگوی رفتاری را امروز مردم غزه از حرکت امام حسین (ع) گرفتند، چراکه دیدند سیدالشهدا (ع) با حداقل نیرو و 80 نفر زن و بچه در مقابل یک دیکتاتور و طاغوت با 30 هزار نفر لشکر ایستادند و مقاومت کردند، گرچه که تن‌های‌شان مورد جرح و قتل قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند، اما صدای آن‌ها، راهشان، مکتبشان و... زنده ماند و امروز به‌عنوان معیار تشخیص حق از باطل شناخته می‌شود.

 مردم غزه به تاسی از قیام امام حسین (ع) مقابل یاغی زمان ایستادند

احمدی ادامه داد: مردم غزه هم به‌صورت عملی این الگوگیری را از قیام امام حسین (ع)، دارند و در مقابل یاغی زمان که به‌عنوان یک رژیم تبهکار تروریستی کودک‌کش بی‌رحم قصی‌القلب به پشتیبانی استکبار جهانی و انفعال و بی‌عرضگی برخی از کشورهای منطقه یک‌تنه ایستاده‌اند و همان‌طورکه در مصاحبه‌ها با زنان، مردان و کودکان غزه می‌بینیم کلمه «الحمدالله» از زبان‌شان دور نمی‌شود.
 
وی بیان داشت: درحال حاضر جبهه مقاومت گسترده شده است و شاهد حضور نیروهای لبنانی، عراقی، یمنی، سوری و... در این جبهه هستیم، که در مقابل این رژیم کودک‌کش ایستاده است و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین باطن خبیث و آلوده تمدن به ظاهر اتوکشیده غرب را از یک توحش بشری به نمایش گذاشت و دنیا این چهره زشت و کریه را دید.

 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: باید برای نشان دادن باطن تمدن غرب که مدعی حقوق بشر است، به دنیا، میلیاردها دلار هزینه می‌شد، هرگز نمی‌شد مردم را به این روشنی، بیدار کرد، اما حمایت استکبار جهانی از این رژیم این را برای دنیا روشن کرد، رژیمی که سال‌ها پرچمش به دست غرب است و با آن به دنبال استعمار جامعه بشری است، چطور ضد بشریت است و پیروی از امام حسین (ع) این جهل را هدف قرار داده است.
 
احمدی خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود آمریکا و نوچه‌هایش به‌عنوان منادیان نجات بشری هستند، نادانی محض است، که با جنایات اخیر در غزه بر همگان روشن شد که خود این استکبار جهانی است که مانع رشد جوامع بوده و به دنبال به استثمار و استعمار جاکعه بشریت هستند، بنابراین این تعبیر امام خمینی (ره) که فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است»، امروز به برکت مقاومت مردم غزه که با درس گرفتن از کربلا بر همگان اثبات شده است، مشت استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را برای دنیا باز کرده و بازتر هم خواهد شد و جامعه به سمت ظهور منجی عالم بشریت که عدالت‌گستر است پیش خواهد رفت.

اربعین مهم‌ترین میدان‌ معرفی مکتب امام حسین (ع)

وی با بیان اینکه زمانی مسئله مهدویت در دنیا پررنگ می‌شود و دنیا با حکومت عادلانه مهدوی آشنا خواهد شد که سیدالشهدا (ع) را بشناسند، چراکه معرفت به امام حسین (ع) و شناخت هدف و راه ایشان در این راستا اهمیت بالایی دارد، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین میدان‌ معرفی مکتب امام حسین (ع)، اربعین است، چون اربعین یک حرکت تشکیلاتی است که در حال ارائه یک الگویی برای دنیا است، بنابراین میلیون‌ها انسان از نقاط مختلف به سمت یک نقطه، هدف و آرمان مشخص که همان عدالت جهانی است، حرکت می‌کنند و هر کسی کار خود را در این مسیر انجام می‌دهد و به‌صورت خودجوش نقش‌آفرینی می‌کند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: صمیمیت و محبت انسان‌ها نسبت به یکدیگر نشان می‌دهد پیاده‌روی اربعین یک اجتماع مملو از محبت بشری است که همه مذاهب در آن حول محور یک نقطه مغناطیسی بزرگ یعنی سیدالشهدا (ع)، گرد هم جمع می‌شوند و نشان می‌دهد اگر دنیا این مسیر را طی کند، هم‌زیستی‌های اینچنینی برایشان به سمت سعادت شکل می‌گیرد.
 
وی افزود: اسلام علوی، فاطمی، مهدوی و در یک کلام اسلام ناب محمدی اسلام محبت، هم‌زیستی، دست‌گیری، خدمت بدون منت و... است که در مسیر اربعین به عینه دیده می‌شود و بشریت می‌تواند اینگونه زیبا کنار یکدیگر زندگی کند و در این شیوه زندگی ظلمی نخواهد بود.
 
احمدی اضافه کرد: بنابراین راهپیمایی اربعین به‌خوبی می‌تواند اسلام ناب محمدی را به جامعه معرفی کند و انسان را به سمت قله سعادت هدایت کند.

جهاد سخت و جهاد نرم دو میدان اصلی در نهضت امام حسین (ع)

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) دو بخش دارد افزود: یکی از بخش‌های این نهضت مواجهه نظامی است که سیدالشهدا (ع)، فرزندانشان و یاران ایشان در کربلا انجام دادند، اما بخش دوم این قیام که از ابتدا برای آن برنامه‌ریزی شده ، جهاد تبیین است.
 
وی بیان داشت: ماموریت این جهاد نرم به عهده اسرا و به فرماندهی حضرت زینب (س) به‌عنوان یک زن شجاع، عفیف، با حیا، مقتدر، عالم، بصیر، دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و... می‌باشد.
 
احمدی یادآور شد: از آنجایی که دشمن با تبلیغات منفی و به راه انداختن جنگ ترکیبی علیه امام حسین (ع) جامعه کوفی و شامی را کاملا فریب داد و جای ظالم و مظلوم و شهید و جلاد را تغییر داد، رسالت حضرت زینب (س) تغییر ذهنیت از این گمراهی بود، بنابراین اوج بیانات حضرت زینب (س) در کاخ یزید انجام شد و روشنگری رخ داد، به‌طوری که یزید اجازه داد در کاخش برای امام حسین (ع) اقامه عزا شود.
 
حضرت زینب (س) یزید را به یک بازنده همه‌جانبه تبدیل کرد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سخنان حضرت زینب (س) سبب شد دشمنی که تصور می‌کرد برنده میدان جنگ است، به یک بازنده همه‌جانبه تبدیل شود، از همینجا بود که پایه‌های بنی‌امیه متزلزل و ریشه این حکومت 83 ساله به طور کلی کنده شد.
 
وی گفت: اگر نبود جهاد تبیین زینبی، همان سال یزید دین اسلام را به کلی نابود کرده بود و امروز فقط خاطره‌ای از اسلام در ذهن‌ها مانده بود همین جهاد تبیین بود که جزئیات اتفاقات در کربلا را بیان کرد و امروز امام حسین (ع) را به کانون توجه مستضعفان عالم تبدیل شده است.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) سفیری بود برای امام حسین (ع) برای بهم ریختن بت بزرگی که معاویه در شام ساخته بود و بعد از آن قبر ایشان در همان شام قرار می‌گیرد تا  1400 سال بعد فرزندان شیعه در دفاع از این سفیر امام حسین (ع) به‌عنوان مدافعان حرم در خط مقدم جبهه مقاومت در مقابل داعش و آمریکا بایستند و مبارزه کنند.
 
احمدی بیان داشت: بنابراین جبهه مقاومتی که امروز در منطقه شکل گرفته است را مدیون وجود مقدس حضرت زینب (س) هستیم، لذا امروز باید زنان ما همان نقش و همان برنامه‌ای را که این بانوی بزرگوار بعد از قیام امام حسین (ع) انجام دادند، را ایفا کنند و در میدان‌های اجتماعی، فرهنگی و.. حضور داشته باشند و بتوانند نقش‌آفرینی کنند.
 
وی در انتها گفت: حادثه کربلا را بی‌تفاوت‌ها رقم زدند، بنابراین اگر جامعه‌ای بی‌تفاوت شد، با رهبری امام علی (ع) یا امام حسین (ع) نیز کاری پیش نخواهد برد و فاسدها و فاجرها حاکم خواهند شد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۷:۱۰:۵۶

22 Aug 2024