۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۵۸۳۱۳
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

ثبت رکود ماندگاری گرما در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ماندگاری هوای گرم در این استان بالا بوده و ما در این زمینه رکورد داشتیم
ثبت رکود ماندگاری گرما در چهارمحال‌وبختیاری
سعید قطره در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به گرمای هوا در تابستان اظهار کرد: یکی از علل وقوع چنین گرمایی در استان وقوع گرمایش جهانی و تغییر اقلیم است.
 
وی تصریح کرد: علاوه‌بر این امسال شاهد بالا آمدن بیش از حد ارتفاع جنب حاره‌ای بودیم و علت آن همین تغییر اقلیم است.
 
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: امسال ماندگاری هوای گرم در این استان بالا بوده و ما در این زمینه رکورد داشتیم به این ترتیب که در سامان حداکثر مطلق از 38 به 39 رسید و در اردل از 40 به 41 رسیده، اما رکوردی در خصوص افزایش دما در استان به ثبت نرسیده است.
 
قطره یادآور شد: در نواحی خشک و نیمه‌خشک تغییرات اقلیمی بالا است و یکی از مشکلات در این مناطق در بحث تغییر اقلیم، ناهنجاری‌های زیاد است، از همین‌رو شاهد بارش برف در مناطقی هستیم که قبلا هیچ بارشی به این شکل نداشتند و یا گرم شدن بی‌سابقه هوا در برخی از مناطق.
 
وی اضافه کرد: به این ترتیب نمی‌توان پیش‌بینی قطعی درخصوص تغییرات دما در سال آینده داشت، یا در خصوص گرم یا سرد شدن هوا به‌صورت قطعی نظر داد.
 
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته دمای هوا تا اواسط مردادماه کاهش داشت اما برای امسال 15 روز اضافه شده است و گرما تا سه روز آینده ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان هفته شاهد کاهش دما و برگشت به حالت عادی باشیم.
 
وی اضافه کرد: در گذشته از ساعت 11 یا 12 دمای هوا به بالای 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسید و تا عصر دما کاهش می‌یافت، اما امسال از اوایل صبح دما بالا رفته و تا ساعات پایانی شب دامه می‌یابد.
 
قطره افزود: برای پاییز امسال بارش‌هایی پیش‌بینی شده است، اما با توجه به پیش‌بینی‌های پژوهشکده ملی اقلیم‌شناسی، نسبت به میانگین بلندمدت کمتر از نرمال خواهند بود، که این پیش‌بینی تغییرپذیر است.
 
وی عنوان داشت: گرد و غبار در استان در برخی از مناطق دید را به هفت تا هشت کیلومتر رسانده است، فردا از میزان گرد و غبار کاسته می‌شود، همچنین در بعدازظهرها احتمال وقوع رگبار پراکنده برای نیمه جنوبی و غربی، شهرستان‌های فلارد، خانمیرزا، لردگان، اردل و کوهرنگ وجود دارد، که بارش‌های قابل ملاحظه‌ای نخواهند بود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۲۸:۵۵

19 Aug 2024