۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۵۸۲۸۷
امام جمعه لردگان مطرح کرد:

بحران آب، بزرگ‌ترین معضل چهارمحال و بختیاری

امام جمعه لردگان گفت: در مسئله بحران آب از یکطرف مسئله مدیریت و ضعف زیرساختهاست و از طرفی مسئله اسراف بوده که خیلی هم جدی است.
بحران آب، بزرگ‌ترین معضل چهارمحال و بختیاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « جهانبین نیوز » ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در مسئله بحران آب  از یکطرف مسئله مدیریت و  ضعف زیرساختهاست و از طرفی  مسئله اسراف در شهرستان که قبلا عرض کردم و خیلی هم جدی است، کوچه ها را شستن، شیر آب را رها کردن،  بلوارها بعضا آب را میشود این یک نکته از آنجایی که ما لرها به گذشت و بزرگواری معروف بودند، امروز میخواهم از طرف شما مردم شریف لردگان، مردمی که خود در کنار آب هستید و تشنه و با تانکر آبرسانی میشود از طرف شما مردم دفاع بکنم و همچنین  دفاع از مردم مظلوم اصفهان خصوصا کشاورزان و مردم شرق اصفهان که چرا آب به آنها نمی رسد!
 
وی افزود: یک سوال و پرسش از متولیان امر و تصمیم گیرندگان مسئله آب دارم: چرا از سال 1332 با پروژه تونل کوهرنگ 1 که انتقال آب به زاینده رود بود تا امروز که پروژه انتقال آب از خلیج فارس برای اصفهان در حال اتمام است نزدیک 10 پرژه انتقال آب با حجمی بیش از 1500 میلیون متر مکعب یا راه اندازی شده یا در حال پیگیری است و از سوی دیگر بیش از 70-80 درصد آب رودخانه زاینده رود از شرق چهارمحال و بختیاری خارج و به حوزه غربی استان اصفهان وارد می‌شود ، ولی چرا این آب به مردم مظلوم و شهیدپرور شرق اصفهان نمی‌رسد؟ چرا مردم اصفهان تشنه اند و کشاورزان مظلوم بی‌آب؟
 
وی ادامه داد:  اینجا که ما مردم چهارمحال و مردم خوزستان در کنار آب هستند و بی بهره و تشنه و کمبود آب شرب مردم اصفهان و کشاورزان شرق اصفهان تحمل میکنیم، ولی چرا این آب به شرق اصفهان نمی رسد؟ حرف راجع به این زیاد است ولی برای بعدا موکول میکنم هم مردم چهارمحال و بختیاری هم مردم شریف اصفهان هم مردم مظلوم خوزستان به هم وابسته اند و احساس می‌شود این مردم قربانی مافیایی هستند که سودش در به جان هم افتادن دیگران باشد وبجای پاسخ فرار می کنند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به  سالگرد بازگشت آزادگان به وطن گفت:  26 مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است، روز 26 مرداد سال 1369 جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.
 
وی افزود: می‌شود فردی در دست دشمن اسیر باشد ولی آزاد باشد و میتوان آزاد بود و اسیر شد... الگوی آزادگان ما عقیله بنی هاشم زینب کبرا سلام الله علیها بود، انسانی‌که هدفش متعالی باشد، انسانی که زنجیر هوا و هوس نفس را پاره کرده باشد اسارت ندارد ولی چه بسیار انسان هایی که در ظاهر آزادند ولی بنده و اسیر.
 
خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد گفت: کسی‌که مسجد خانه او باشد (مرتب به مسجد تردد کند) خداوند، آسایش و کامیابی او، و عبور از صراط را برایش ضمانت کرده است، روزی بر اهل قبور نمی‌گذرد مگر مَلَکی آن‌ها را ندا می‌کند: شما به حال چه کسی غبطه می‌خورید و او را آرزو می‌کنید؟ می‌گویند: غبطه و آرزوی ما مسجدیان هستند.
 
وی تصریح کرد: مسجد در مکتب اسلام محل عبادت است و اجتماع مومنین، محل حل مسائل اجتماعی، محل رفع گرفتاری های مومنین ، محل قضاوت و علم و محراب محل حرب است،  محل مبارزه با کجی ها و کمبودها و گرفتاریهای مادی و معنوی ، همانطور که حرکت پیغمبر و حل مسائل اجتماعی در زمان رسول الله و اهل بیت از مسجد بود.
 
حجت الاسلام محمدی در رابطه با اهمیت مسجد و اقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و امام امت ما خمینی (ره) کبیر شاگرد برجسته مکتب پیامبر هم در همین مسیر قدم برداشت و مسجد انقلاب و دفاع مقدس همان کارکردهای همه جانبه را داشت چراکه ادامه مسیر یعنی رسیدن به تمدن اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظما هم جز از کانال مسجد و مسجدیان نخواهد گذشت.
 
 
وی با اشاره به نامساعد بودن حال و روز مسجادد شهرستان گفت :  امروز متاسفانه مساجد ما حال خوبی ندارند ، باید بعنوان زمینه سازان ظهور برای آبادانی ظاهر و باطن مساجد تلاش کرد ، مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند پس امید است که اینان از راه‏یافتگان باشند و  اگر میخواهیم از کسانی باشیم که مشمول هدایت الهی واقع میشویم برای آبادانی مساجد تلاش کنیم... إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ... بعد میفرماید اگر اهل آبادانی مساجد شدی و در رونق مساجد تلاش کردی فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ
حالا امید است خدا هدایتت کند.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان گفت : یک نکته کوتاه دیگر در موضوع مساجد حضور نونهالان و نوجوانان در مسجد است ، رای مسجدی که در آن صدای کودکان به گوش نرسد باید نگران شد و برای جامعه ای که کودکان و نوجوانانش در مساجدش رفت وآمد نکنند باید خون گریست و البته لازمه حضور پرشور نوجوانان و کودکان در مساجد همراهی و صبر متولیان و پیشکسوتان مساجد هست و  کودک است و بازیهای کودکانه- نوجوان است و شور و نشاط لازم خب باید صبر کرد و هدایت نه آنکه توبیخ و پرخاش و تنبیه  و این تذکر و این خطر جدی است.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۵:۵۱:۴۴

16 Aug 2024