۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۵۸۱۰۶
مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

توزیع ۱۰۰ تن بذر رایگان در بین کشاورزان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب طرح کشت در دیمزارها حدود ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه دامی خریداری و رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.
توزیع ۱۰۰ تن بذر رایگان در بین کشاورزان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» روح‌الله سعیدی ظهر امروز در حاشیه برداشت محصول از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این طرح در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح حدود ۷۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم و ۳۰ دستگاه عدوات دنباله‌بر شامل چیزل، سم‌پاش، موور و... از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد پنج‌ساله خریداری و در اختیار کشاورزان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی  چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در قالب طرح کشت در دیمزارها حدود ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه دامی خریداری و رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

سعیدی عنوان کرد: وضعیت بارش‌ها و پراکندگی آن در فصل بهار امسال خوب بود، با همکاری و تلاش کشاورزان و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری باعث شد تا در مزارعی که هم‌اینک در طرح هستند و عملیات برداشت در آن‌ها در حال انجام است حدود ۲۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به مزارعی که خارج از طرح هستند، حاصل شود.

انتهای خبر/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۰۴:۵۶

27 Jul 2024