۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
کد مطلب : ۵۸۰۵۴
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

80 درصد مبتلایان به «تب دنگی» نیاز به بستری ندارند

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که به تب دنگی مبتلا می‌شوند در 80 درصد موارد ممکن است هیچگونه علایمی از خود نشان ندهند یا علایم خفیفی مانند تب، بدن‌درد و سردرد داشته باشند که گاهی با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود.
80 درصد مبتلایان به «تب دنگی» نیاز به بستری ندارند
اصغر نوروز زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به انتشار «تب دنگی» در برخی از استان‌های کشور و ابتلای افراد از طریق نیش پشه «آئدس»، اظهار کرد: در صورت تکثیر این حشره بار مالی که به اقتصاد وارد می‌شود، هشت برابر هزینه مبارزه با مالاریا است.
 
مدیرگروه  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که به تب دنگی مبتلا می‌شوند در 80 درصد موارد ممکن است هیچگونه علایمی از خود نشان ندهند یا علایم خفیفی مانند تب، بدن‌درد و سردرد داشته باشند که گاهی با بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته می‌شود.
 
نوروز زاده ادامه داد: افرادی که در این گروه 80 درصدی قرار می‌گیرند و علایم خفیف نشان می‌دهند، نیازی به بستری در بیمارستان ندارند، برای این افراد مراقبت در منزل صورت می‌گیرد که در این صورت حتما باید دمای بدن بیمار کنترل شود و اجازه داده نشود تب بالاتر از 39 درجه برود و برای این منظور می‌توان داروی استامنوفن استفاده کرد، به هیچ‌عنوان نباید از دیگر مسکن‌ها مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و ژلوفن به دلیل احتمال خونریزی‌هایی که ممکن است ایجاد کند، استفاده کرد.
 
وی بیان داشت: روزانه دوش آب ولرم برای این بیماری اهمیت دارد اما استراحت مطلق در خانه به این معنا که کاملا در بستر بخوابند و استراحت کنند نیز اقدامی است که می‌تواند به فرد مبتلا کمک کند.
 
نوروز زاده اذعان داشت: اگر ابتلا شدید باشد که منجر به خونریزی از لثه‌ها، دردهای شکمی و استفراغ‌های خونی شود، باید به نزدیک‌ترین مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گیرد که بیشتر درمان حمایتی و علامتی است.
 
مدیرگروه  پیشگیری و مبارزه بیماری‌های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: توصیه می‌شود افرادی که در فضای باز فعالیت دارند از لباس‌های آستین‌دار و رنگ روشن استفاده کنند، حتما به پنجره‌ها و درها توری نصب شود و به هر شکل ممکن آب‌های راکد در محل زندگی را از بین ببرند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۰۳:۰۱

22 Jul 2024