۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۵۷۹۹۵
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

لزوم پیش‌بینی مهارت‌آموزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: موضوعی که هم برای مسئولان آموزش و پرورش و هم اولیا اهمیت دارد این است که علاوه‌بر مسئله آموزش، مهارت‌آموزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
لزوم پیش‌بینی مهارت‌آموزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
ذوالفقار علیخانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که خانواده‌ها در تابستان دارند ، بحث برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت فرزندان است و آموزش و پرورش نیز این دغدغه را دارد.
 
وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که یک تابستان مفید برای بچه‌ها رقم بخورد، چراکه 9 ماه در فضای رسمی مدرسه درس می‌خوانند و این منجر به ایجاد خستگی در دانش‌آموزان می‌شود، بنابراین در تابستان باید فضایی رسمی اما کاملا متفاوت و مطابق سلیقه بچه‌ها برای آن‌ها رقم بزنیم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: شعار امسال برای اوقات فراغت تابستان «تربیت بدون توقع»، می‌باشد که باید با مشارکت تمامی نهاد‌های تربیتی رقم بخورد.
 
علیخانی با اشاره به اینکه بعد از سه ماه که بچه‌ها سال تحصیلی را آغاز می‌کنند، با خلق، ظاهر و گفتار جدیدی وارد مدرسه می‌شوند و انقطاعی بین تعلیم و تربیت دو سال پی در پی ایجاد می‌شود و تا دوباره دانش‌آموزان به حالت اول باز گردند دشوار است افزود: تابستان فرصتی طلایی است که اجازه ندهیم این شکاف ایجاد شود.
 
وی بیان داشت: همه جامعه درگیر مسئله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هستند و همه باید در این زمینه کمک کنند، موضوعی که هم برای مسئولان آموزش و پرورش و هم اولیا اهمیت دارد این است که علاوه‌بر مسئله آموزش، مهارت‌آموزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین هر دانش‌آموزی در تابستان یک مهارت بیاموزد، خانواده دانش‌آموز دچار درگیری‌های ذهنی نخواهد شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این اداره حدود 800 پایگاه اوقات فراغت تعریف شده است که رسمی بوده و تحت کنترل ما بوده و مربی تخصصی دارند.
 
علیخانی خاطرنشان کرد: هدف از برنامه ریزی برای اوقات فراغت فقط پر کردن وقت بچه‌ها و ایجاد سرگرمی برای آن‌ها نیست، باید با نگاه تربیتی روش‌های هوشمند و هدفمندی برای این کار مورد توجه قرار گیرد و حتما نشاط، جذابیت، تشویق و تنوع در این برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد به این ترتیب دانش‌آموز هم آموزش می‌بینید و هم زمان خوشی را سپری می‌کند.
 
وی یادآور شد: در کل استان آموزش و پرورش 10 دارالقرآن فعال دارد، که فضای آموزش حفظ، تجوید، احکام و... را فراهم می‌سازد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود پژوهش‌سراهای علمی، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی در این استان افزود: حدودا 32 کانون‌های تربیت در این استان وجود دارد که برخی ظرفیت و توان بیشتری داشته و فعال‌تر هستند.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۴۴:۱۶

13 Jul 2024