۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۵۷۹۹۲
امام جمعه فارسان

دشمن با تمام توان دو ابزار مهم تحریم و تحریف را به کار گرفته است

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز ایران اسلامی با توطئه‌ی «جنگ ترکیبی» از سوی دشمنانش روبه‌رو است؛ جنگی پیچیده و همه‌جانبه. در این نبرد سنگین، دشمن «امید» را هدف گرفته است. در این راستا، دشمن با تمام توان دو ابزار مهم «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به کار گرفته است.
دشمن با تمام توان دو ابزار مهم تحریم و تحریف را به کار گرفته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر فارسان اظهار کرد: خودم و همه‌ شما نمازگزاران را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا حج را ابراهیمی انجام می‌دهند و در صورت لزوم در صحنه‌های مختلف جهاد حاضرند. امیرالمؤمنین علی (ع) در بخش دیگری از حکمت ۲۴۴ نهج‌البلاغه فرمودند: و حجّ را براى تقویت دین واجب کرد؛ و جهاد را براى عزت اسلام واجب کرد.
 
وی افزود: چرا حج باعث تقویت دین می‌شود؟ چون لازمه این عبادت، اجتماع اکثر پیروان اسلام در یک جا در نهایت ذلت و خشوع و اطاعت در برابر خدا و دیدن تمامى مردم حاضر در این اجتماع بزرگ از پادشاهان و دیگر مردم است که باعث تقویت دین با همه عظمتش در دل انسان حج‏‌گزار مى‌شود امّا در سایر عبادات چنین نیست؛ و جهاد هم که هدف از آن شوکت و قوّت اسلام است، مطلب روشنی است و احتیاج به توضیح ندارد.
 
امام‌جمعه فارسان به آغاز شروع دولت چهاردهم اشاره و بیان داشت: دولت چهاردهم به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. اکنون سخن این است؛ مهم‌ترین مأموریت دولت چهاردهم چیست؟ امروز ایران اسلامی با توطئه‌ «جنگ ترکیبی» از سوی دشمنانش روبه‌رو است؛ جنگی پیچیده و همه‌جانبه. در این نبرد سنگین، دشمن «امید» را هدف گرفته است. در این راستا، دشمن با تمام توان دو ابزار مهم «تحریم» و «تحریف» را علیه ملّت ایران به کار گرفته است.
 
وی تصریح کرد: تحریم هرچند «اقتصاد ملّی» و «معیشت عمومی مردم» را تحت‌فشار قرار داده، امّا تحریف نیز به‌عنوان لبه‌ دیگر این قیچی «نشاط و تحرّک و امید مردم» را هدف گرفته است. مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئه‌ تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده تا از این طریق، توطئه‌ یأس پراکنی و از بین بردن امید را با قدرتِ هرچه بیشتر دنبال کنند؛ لذا یک عرصه‌ بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدی مسئولان کشور و در رأس آنان، رئیس‌جمهور بر حل مسئله‌ اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت عمومی مردم است.
 
 ملک پ‌پور به تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) اشاره داشت و گفت: تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم از عاشورا و کربلا و حسین (ع) گفتن سنگین است. اتفاقاتی که برای امام افتاد مسائل کمی نبود. برای چه کسی؟ برای حسینی که وقتی امیرالمؤمنین نامش را می‌برد تفدیه می‌داد و می‌فرمود: بابی انت و امی. در بعضی روایات دارد وقتی حسین (ع) را صدا می‌زد بلند می‌شد می‌ایستاد؛ نه اینکه مقام امام حسین از امیرالمؤمنین بالاتر است؛ یعنی جایگاه رفیعی داشت.
 
وی اظهار داشت: در روز عاشورا جریان نفاق و زر و زور و تزویر و طراحان خباثت و پلیدی تا قیامت رسوا شدند. امامی که در زیارتش عرض می‌کنیم: همان مطلبی که در حدیث ثقلین گفته شد که عِدل قرآن هستتند، امام یک شریک و قرآن هم یک شریک؛ این دو باهم یک کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۴:۱۵:۵۷

12 Jul 2024