۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۵۷۹۰۹
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

نقش اساسی انسان در اکثر آتش‌سوزی‌های جنگل و مراتع

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در فصل تابستان منابع طبیعی مستعد آتش‌سوزی هستند و می‌توان گفت در اکثر آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌ها و مراتع انسان نقش داشته است.
نقش اساسی انسان در اکثر آتش‌سوزی‌های جنگل و مراتع
فرزاد رضازاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در فصل تابستان منابع طبیعی مستعد آتش‌سوزی هستند و می‌توان گفت در اکثر آتش‌سوزی‌های رخ داده در جنگل‌ها و مراتع انسان نقش داشته است.
 
وی تصریح کرد: برای آتش‌سوزی سه عامل ماده سوختنی، دما و اکسیژن لازم و ضروری است، اگر ماده سوختنی را از حریق جدا کنیم، آتش‌سوزی در محل خود تمام و اطفاء می‌شود.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری بیان داشت: دما فاکتور دیگری است که در هر آتش‌سوزی اهمیت دارد، کبریت ابتدایی که توسط انسان‌ها زده می‌شود و یا جرقه اولی که توسط عوامل طبیعی ایجاد می‌شود، اهمیت بالایی دارد.
 
رضازاده عنوان کرد: اگر دمای احتراق کافی نباشد، آتش‌سوزی رخ نخواهد داد، بنابراین در این زمینه باید دما در شرایطی قرار گیرد که آتش‌سوزی رخ ندهد و این موضوع در طبیعت توسط انسان‌ها قابل کنترل است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر هر فردی که در طبیعت برای تفریح حضور می‌یابد نسبت به خاموش کردن آتشی که روشن کرده، احساس مسئولیت کند دیگر شاهد بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نخواهیم بود.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر دما به حدی نرسد که برای احتراق پوشش گیاهی مورد نیاز است طبیعتا آتش‌سوزی نخواهیم داشت.
 
رضازاده گفت: در جنگل‌ها نیز خار و خاشاک و شاخ و برگ شکسته زیر درختان بسیار مستعد آتش‌سوزی هستند و انسان باید توجه کند که با یک سهل‌انگاری در خاموش کردن آتش منجر به بروز فاجعه در طبیعت و نابودی گنجینه‌های طبیعی نشود.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۳:۳۱

3 Jul 2024