۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۵۷۹۰۸
جهانبین نیوز؛ گزارش می‌‎دهد:

مردم روز جمعه در بوته آزمایش یک امتحان سیاسی قرار دارند

مردم روز جمعه در بوته یک امتحان سیاسی دیگر قرار می‌گیرند که امید است با انتخابی شایسته احسان خود را تکمیل کنند.
مردم روز جمعه در بوته آزمایش یک امتحان سیاسی قرار دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، انتخابات فرایندی است که مردم طی آن با رای دادن بخشی از امور مربوط به اداره جامعه یا کشور را تعیین می‌کنند.

انتخابات فاکتور اصلی در تحقق مردم سالاری در جوامه دموکراتیو است و مردم با استفاده از این فرایند متصدیان در برخی ارکان نظام حاکم بر کشور خود به‌ویژه رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند.

در تاریخ ایران مردم برای اولین بار در زمان نهضت مشروطه اجازه مشارکت در صحنه تصمیمات سیاسی را پیدا کردند و از همان زمان انتخابات در ایران برگزار شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات با نظارت شورای نگهبان در سطوح مختلف برگزار می‌شود و قوای مجریه و مقننه با رأی مستقیم مردم تعیین می‌شوند.

پس از واقعه دردناکی که در خردادماه امسال برای رئیس جمهور شهید رخ داد، نظام سیاسی کشور به ناچار مجبور به برگزاری انتخابات پیش از موعد شد، در دور اول به دلیل نزدیکی رای‌های جمع‌آوری شده، از بین دو کاندید ریاست جمهوری، هیچ کس حائز صلاحیت نشد و انتخابات به مرحله دوم رفت.

هم‌اکنون در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران قرار داریم و فارغ از جناح‌بندی‌های در کشور، انتخاب فرد اصلح و دلسوز و مشارکت بالا اولویت است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار مردمی عید غدیر در جمع مردم پنج استان کشور، فرمودند:" مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است."


 
تفاوت مدیریت میزمحور با مدیریت در میدان، کار جهادی است

فریدون طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به اینکه انتخابات تیرماه 1403 به‌ویژه در دور دوم از موارد مشابه در سال‌های قبل بسیار حساس‌تر است، اظهار کرد: انتخابات در ایران همیشه از یک حساسیت خاصی برخوردار است اما بسیاری تلاش می‌کنند تا انتخابات را تحریم و یا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای ناامید کنند.

وی افزود: کار دشمن، دشمنی کردن است و در این راه نیز از هیچ دسیسه‌ای فروگذار نیست اما متاسفانه هستند افرادی که با وجود اشتباهات بزرگی که داشتند و علی‌رغم اینکه خود با استفاده از اعتماد مردم بزرگ شدند، انتخابات را نیز تحریم کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مردم ایران همواره ثابت کردند که بصیرت و دلسوز ارزش‌های انقلابی و دینی هستند، همانگونه که حضرت امام (ره) فرمودند که این مردم از مردم صدر اسلام و کوفه آگاه ترند و یکی از مصادیق آن همین انتخابات ۲۸ خرداد ماه بود.

طاهری عنوان کرد: علارغم همه مشکلات از جمله تحریم‌ها و همچنین شیوع بیماری کرونا که در بسیاری از کشورها منجر به تاخیر افتادن انتخابات شد و ریزش مشارکت را به دنبال داشت اما ملت ایران با حضور گسترده خود توانست گزینه اصلح را انتخاب کند که وعده مبارزه با فساد، کنترل تورم و رفع بیکاری‌ها، دفاع از ارزش‌ها و... را داده بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران نشان دادند که به یک بلوغ سیاسی رسیده‌اند، دیگر به وعده‌ها توجه نمی‌کنند و عملکرد کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مردم به سابقه افراد و عملکرد آنها در حوزه‌های مختلف اعتماد کردند، اضافه کرد: این نشان می‌دهد که دیگر نگاه‌های قومیتی، وعده‌ها و تخریب‌هایی که در فضای مجازی و مناظرات شد نیز اهمتی ندارد.

طاهری بیان کرد: مردم دوست دارند دولتی بر سر کار باشد که به محرومین توجه کند و کار جهادی و میدانی انجام دهد، تفاوت دولتی با مدیریت میزمحور و اتاق محور با مدیریت در میدان همین است.

وی تاکید کرد: انتخاب رئیس جمهوری اهل عمل و کار جهادی و در پی آن دولتی کار آمد باعث می‌شود تا کسانی که نا امید بودند و هنوز تردید دارند، دوباره امیدوار شوند، می‌توان این انتخابات را تقاطع برگشت به مسیر انقلاب اسلامی نامید.
 

خودمان انتخاب نکنیم، دیگران برایمان انتخاب می‌کنند
 
حجت‌الاسلام محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: هر انسانی در طول زندگی خود در معرض یک انتخاب قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر فردی صبح که از خواب بیدار می‌شود انتخاب می‌کند چه لباسی بپوشد، چه صبحانه‌ای بخورد، برای حضور در محل کار از چه مسیری حرکت کند و... افزود: به این ترتیب هر لحظه در معرض یک انتخاب قرار می‌گیریم و هر کدام از این انتخاب‌ها آثار مثبت و منفی دارد و جهت‌دهنده به زندگی افراد است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: برخی از انتخاب‌هایی که ما در طول روز با آن سر و کار داریم در عین حال که بسیار ساده هستند اما شرایط خاصی داشته و ما را در موقعیتی خاص قرار می‌دهند و همین شرایط سبب شود که برخی قید انتخاب را زده و در خانه ماندن را ترجیح دهند، اما باید گفت همین تصمیم هم به‌نوعی انتخاب است.

دهقان انتخاب را نوعی تصمیم‌گیری برای سرنوشت عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی فرد خود در تعیین سرنوشت خود نقش نداشته باشد دیگران این کار را انجام می‌دهند، بنابراین هر فرد خودش باید در این مسیر گام برداشته و همواره سعی کند بهترین انتخاب را که انسان را به مقصد و هدف می‌رساند و مشکلات و موانع سر راه را برمی‌دارد، داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی انتخاب‌ها هستند که اگر از سوی افراد کنار گذاشته شوند، در آینده فرصتی برای دوباره برگزیدن آن‌ها وجود دارد، اما در برخی موارد اگر انتخابی انجام نشود فرصتی برای جبران آن وجود نخواهد داشت و نمی‌توان بازگشت و تکرار کرد، گفت: بنابراین باید دقت کرد زمان انتخاب‌های غیرقابل تکرار را از دست ندهیم.

دهقان ملت ایران را امروز در معرض یکی از این انتخاب‌ها دانست و بیان داشت: اگر در این انتخاب مهم کوتاهی کنیم و وارد نشویم، دیگران برایمان تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر نتیجه این تصمیم به نفعمان نبود حق اعتراض نخواهیم داشت.

این کارشناس سیاسی عنوان داشت: حضور در انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است، اگر ما نتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد، فرد، دیگر در سرنوشتی که برایش رقم می‌خورد دخیل نبوده و دیگران براساس خواست و سلیقه خودشان این انتخاب را انجام می‌دهند.

دهقان انتخاب اصلح را بعد از حضور پای صندوق‌های رای بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: باید بررسی شود که چه کسی توان مقابله با دشمن، مبارزه با مشکلات، دست رد زدن به سینه افرادی که به دنبال استفاده از رانت و پارتی هستند و... را دارد، لازم است به این نکته توجه شود که ما امروز انسان باتقوا و دلسوز مردم نیاز داریم تا به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و اگر انتخاب درستی داشته باشیم قطعا مشکلات رفع و زندگی مردم بهتر خواهد شد.
 

 
در انتخابات باید از فضای دوقطبی فاصله بگیریم

علیرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  «جهانبین نیوز» با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: اگر ما راه امام راحل را گم کنیم یا عامدانه این راه را کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی می‌خورند اظهار کرد: اگر ما راه را گم کنیم مقام معظم رهبری نمی‌گویند که انقلاب راهش گم می‌شود یا اسلام ضربه می‌خورد، بلکه می‌فرمایند ما و ملت سیلی می‌خوریم.

وی گفت: در انتخابات باید از فضای دوقطبی فاصله بگیریم، راهبردهای مقام معظم رهبری در انتخابات مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت است، اخلاق را هم به آن اضافه کردند و تاکید دارندکه در انتخابات اخلاق‌مدار باشیم.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: طوفان‌القصی در بهترین زمان خود اتفاق افتاد، اذعان داشت: مهم‌ترین فرمایشات رهبر عظیم شأن انقلاب در ۱۴ خرداد درباره طوفان‌القصی و محور مقاومت بود که پیام آن، این می‌باشد که مردم رئیس جمهوری انتخاب کنند این تحولات را باور داشته باشد و روند تولید قدرت را درک کند.

اسماعیلی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: "اگر انتخابات با شکوه برگزار شود استمرار بدرقه باشکوه رئیس جمهور شهید و همراهانشان خواهد بود و یک اتفاق پردستاورد برای ملت ایران خواهد بود."

به گزارش «جهانبین نیوز»، نیمه تیرماه سال 1403 دفتر انقلاب اسلامی ایران تورق دیگری خواهد خورد، این واقعه با انتخاب فرد اصلح از سوی مردم که دلسوزانه مشکلات مردم را پیگیری و حل کند، ملت ایران را در مجامع جهانی بلندمقام و سرافراز کند، پیرو اصل جمهوریت و اسلامیت و مهم‌تر از همه ولایت باشد و... آینده‌ای درخشان برای کشور رقم خواهد زد.

فرمانده‌ای با یک ارتش مقتدر و حامی به بهترین شکل ممکن می‌تواند در میدان نبرد مبارزه کند و این تعبیر با مشارکت بالا در انتخابات برای یک رئیس جمهور ارتباط دارد.

مردم روز جمعه در بوته آزمایش یک امتحان سیاسی دیگر قرار می‌گیرند که امید است با انتخابی شایسته احسان خود را تکمیل کنند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۱۴:۵۰

4 Jul 2024