۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۵۷۹۰۳
در دوره سه ساله دولت شهید رئیسی صورت گرفت:

اختصاص بیش از 8 هزار ميليارد ریال اعتبارات به بخش كشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در دوره سه ساله دولت شهید رئیسی 8 هزار و 999 میلیارد ریال اعتبارات تملک داریی سرمایه‌ای به استان اختصاص یافت.
اختصاص بیش از 8 هزار ميليارد ریال اعتبارات به بخش كشاورزی
حسین برزگر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: در طول دوره سه ساله دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی مجموعاً مبلغ ۸ میلیارد و ۹۹۹ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که ۳ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال بود معادل ۱۲۵ درصد رشد داشته که باعث ایجاد تحول در زیرساخت‌های بخش کشاورزی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طول دوره سه ساله دولت مردمی سیزدهم مجموعاً مبلغ ۷۴۶ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت که نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که ۳۶۹ میلیارد ریال بود معادل ۱۰۲ درصد رشد داشته در همین راستا عملیات ساخت، مرمت و بهسازی تعداد ۲۳۴ کانال آبرسانی به طول تقریبی ۶۰ کیلومتر در سطح استان انجام گرفت.

برزگر عنوان کرد: همچنین در طول دوره سه ساله دولت آیت‌الله شهید رئیسی مجموعاً مبلغ ۷۵۷ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: این اعتبارات نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که ۲۱۶ میلیارد ریال بود ۲۵۱ درصد رشد داشته است در همین راستا عملیات لای روبی، مرمت و نوسازی تعداد ۲۵۵ رشته قنات به طول تقریبی ۷۰ کیلومتر در سطح استان انجام گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در طول دوره سه ساله دولت مردمی مجموعاً مبلغ ۳ هزار و ۱۸ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت، این میزان اعتبار نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که یک هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بود، ۱۴۵ درصد رشد داشته در همین راستا عملیات اجرایی تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار شامل تأمین و انتقال آب گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیاء، دره گرم دشتک، رستم آباد و دشت اردل به اتمام رسید و پیشرفت فیزیکی تعداد ۱۸ پروژه نیمه تمام در سطح ۷ هزار و ۵۷۰ هکتار از ۳۰ درصد به ۷۵ درصد رسید.

برزگر بیان کرد: در طول دوره سه ساله دولت سیزدهم مجموعاً مبلغ ۱۳۹ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی اختصاص یافت که نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که ۷۰ میلیارد ریال بود رشد ۹۸ درصدی داشته که در طی این ۳ سال عملیات ترمیم و تکمیل بند انحرافی، شبکه برق و کانال ورودی آب مجتمع‌های چم سور بازفت با ظرفیت ۲۷۰ تن و افسرآباد با ظرفیت ۲۹۰ تن، شبکه برق مزارع پرورش ماهی بهمن‌آباد صمصامی به ظرفیت ۳۰ تن همچنین تکمیل شبکه برق مجتمع پرورش ماهی شمس آباد بروجن به ظرفیت ۲۹۰ تن انجام شد.

وی تاکید کرد: در طول دوره سه ساله دولت قبل مجموعاً مبلغ ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت که نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که ۱۷۷ میلیارد ریال بوده است ۱۵.۳ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شناسایی و مکان‌یابی ۴۳ مجتمع دامپروری مطابق با ۴۳ شهر استان، کلنگ‌زنی چهار مجتمع دامپروری در سطح ۱۵۰ هکتار شامل احداث یک مزرعه مگافارم و مزرعه گاو شیری به مساحت ۳۰ هکتار در شهرستان کوهرنگ دشت زرین با مشارکت شرکت شستا و انجام عملیات اصلاح نژادی در قالب دو پروژه شامل ترکیب ژنتیکی گوسفند پر بازده با انجام تلاقی نژاد رومانف با نژاد لری بختیاری با ظرفیت ۲ هزار رأس در سال، توسعه و ساماندهی گاوهای دو منظوره با هدف اصلاح نژاد گاوهای آمیخته بومی با ظرفیت ۲ هزار رأس در سال ازجمله طرح‌هایی بود که با استفاده از اعتبارت یاد شده اجرا شدند.

برزگر با اشاره به اینکه در طول دوره سه ساله دولت مردمی مجموعاً مبلغ یک هزار و ۴۴ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافت که نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید ۴۶۹ میلیارد ریال معادل ۱۲۲ درصد رشد داشته گفت: این طرح‌ها شامل توسعه کشت‌های متراکم و کنترل شده از ۳۰ هکتار به ۱۰۰ هکتار، صدور پروانه تأسیس ۱۹ مجتمع دولتی و ۶ مجتمع بخش خصوصی، افزایش سطح توسعه باغات در اراضی شیبدار سالیانه ۴۰۰ هکتار و اصلاح باغات درجه ۲ با سرشاخه کاری (۲۵ هزار اصل گردو سالیانه) هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حذف جایگزینی باغات درجه سه، جهش تولید در دیمزارها در سطح ۶۰ هکتار با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اجرای سند الگوی کشت، افزایش ضریب مکانیزاسیون از ۹۴/۱ به ۹۷/۲ اسب بخار در هکتار، کشت گیاهان دارویی سالیانه ۳۰۰ هکتار، اجرا سند الگوی کشت، تشکیل هسته‌های بذریی، ایجاد شهرک تخصصی بادام و مبارز با علف‌های هرز و کنترل آفات و بیماری‌ها در طول دوره سه ساله دولت مردمی مجموعاً مبلغ ۱,۱۲۸ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی در بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت، که نسبت به چهار ساله دولت تدبیر و امید که این رقم ۷۷۹ میلیارد ریال بود، ۴۴.۸ درصد رشد داشته است.

برزگر افزود: مزیت این اعتبارات راه‌اندازی ۸ طرح تأمین و انتقال آب در اراضی شیبدار به همراه اجرای شبکه، تأمین برق و احداث استخر به مساحت یک هزار و ۷۱۰ هکتار شامل ده‌کهنه رویگر، فاز دوم قلعه رشید، رستم آباد، دره گرم دشتک، باجگیران، بالد، سنگبیل و فلارد ۱ با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۹۲۰ میلیارد تومان است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۰۳:۳۵

3 Jul 2024