۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۵۷۸۹۶
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری:

تخریب نامزدها در فضای حقیقی و مجازی جرم است

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: تخریب نامزدها در فضای حقیقی و مجازی جرم بوده و چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تامین آرامش و امنیت وظیفه پلیس است.
تخریب نامزدها در فضای حقیقی و مجازی جرم است
مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: دوره اول انتخابات ریاست جمهوری اطلاع‌رسانی‌های ویژه هم از طریق پلیس و هم از طریق مقامات ویژه قضایی در خصوص کاهش تخلفات در فضای مجازی انجام شد.
 
وی تصریح کرد: شهروندان و طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری باید دقت لازم را داشته باشند که در این ایام قانون را رعایت کنند، متاسفانه برخی از افراد در فضای مجازی درگیر احساسات می‌شوند یا به دلیل ناآگاهی مطالبی را در این فضا نشر می‌دهند که اخلاقا درست نیست.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: از همین‌رو تعدادی از شهروندان به مراکز انتظامی و قضایی دعوت شدند و تذکرات لازم را دریافت کردند.
 
عسگری تاکید کرد: به دلیل قرارگیری در آستانه دور دوم انتخابات شاهد برخی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی هستیم، در شان مردم و هم‌استانی‌ها نیست که برای انتخابات شخصیت کسی را مورد اهانت قرار دهند یا مطالب نادرستی را در فضای مجازی منتشر کنند.
 
وی گفت: بسیاری از این اقدامات در فضای مجازی جرم‌انگاری شده و از همه هم‌استانی‌ها دعوت می‌شود برای انتشار محتوا در فضای مجازی فصل‌الختام خود را قانون قرار دهند و محتوا را از منابع رسمی مانند صدا و سیما، سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر برداشت کنند انتشار دهند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: بعضا ما مواجهیم با برخی از نظرسنجی‌های کذب در خصوص نتیجه انتخابات، به این ترتیب برخی که طرفدار کاندیدای خاصی هستند در نظر دارند به هر قیمتی نظر مردم را به کاندیدای خاصی جلب کنند و از همین‌رو نظرسازی کرده و با استفاده از ربات‌های شبکه اجتماعی رای‌ می‌دهند و افکار عمومی را درگیر کرده و این رفتار جرم است.
 
عسگری ادامه داد: در فضای حقیقی نیز دیده می‌شود در ستادهای نامزدها رفتارهای ناشایست و غیراخلاقی علیه رقیب انجام می‌شود.
 
وی خلاف دیگر در این زمینه را مخدوش کردن بنرهای رقیب دانست و افزود: مخدوش کردن تبلیغات و ایجاد خلل در روند تبلیغات جرم‌انگاری شده و لازم است این موضوع رعایت شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تبلیغات در خارج از زمان تعیین شده، ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات، استفاده از شناسنامه جعلی برای رای دادن و... از دیگر جرم‌هایی است که ممکن است در این زمینه رخ دهد و پلیس موظف است به‌عنوان ضابط قضایی اقداماتی جهت مقابله با آن و تامین امنیت انجام دهد.
 
وی اذعان داشت: تخریب نامزدها در فضای حقیقی و مجازی جرم بوده و چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تامین آرامش و امنیت وظیفه پلیس است که در این زمینه کمک مردم به پلیس اهمیت بالایی دارد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۴:۴۹

2 Jul 2024