۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۶۲۳۴
مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه خبرداد:

فرادانه بزرگ‌ترین تولید کننده خوراک آبزیان

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه گفت: فرادانه بزرگ‌ترین تولید کننده خوراک آبزیان در خاورمیانه است.
فرادانه بزرگ‌ترین تولید کننده خوراک آبزیان
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری«جهانبین نیوز»، علیرضا گل محمدی مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کم آبی در ایران و به خصوص خاورمیانه بیشتر پرورش ماهی‌ها به سمت پرورش در منابع آبی دریایی رفته است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی‌ها در سال جاری در چهارمحال و بختیاری به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و به همین خاطر برای تکمیل زنجیره پروتئینی ما مجبوریم به منابع جدید روی آوریم.

گل محمدی ادامه داد: در چند سال گذشته ماهیان دریایی یکی از منابع مهم پروتئینی در کشور بوده است اما با توجه به کمبود منابع صیادی در دریاها، پرورش اینگونه ماهیان با اهمیت شده است.

وی اذعان داشت: موقعیت جغرافیایی ایران به شکلی است که پهنه خلیج فارس مکان مناسبی برای توسعه قفس‌های پرورش ماهی در جنوب کشور است.

فرادانه یکی از معضلات پرورش ماهی را برطرف کرد

گل محمدی با بیان اینکه ایران توانسته با پرورش ماهی یکی از پیشرو ترین کشورها در خاورمیانه و در این صنعت باشد گفت: فرادانه توانسته یکی از معضلات پرورش ماهی را برطرف کند.

وی ادامه داد: اولین چیزی که در پرورش گونه‌های آبزی مهم بوده، خوراک آن گونه است که ۷۰ درصد هزینه کل پرورش را در بر می‌گیرد.

گل محمدی بیان داشت: فرادانه توانسته با استفاده از سخت افزارهای جدید و به روز خوراک با کیفیت و بدون محدودیت در دسترس پرورش دهنده قرار دهد و این نیاز را برطرف کند.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه گفت: ما با استفاده از سخت افزارهای جدید و به روز توانسته ایم خوراک های آهسته فرو رفته تولید کنیم که این خوراک اجازه می‌دهد که ماهی بتواند در ستون آب فرصت بیشتری داشته باشد، که رشد بیشتر و ضریب غذایی کمتری داشته باشد و همین باعث می‌شود پرورش دهنده سود آوری بیشتر با هزینه کمتری داشته باشد.

گل محمدی با اشاره به اینکه ما از سال ۱۴۰۰ شروع به فروش این گونه خوراک کرده ایم گفت: در حال حاضر نسبت به پارسال رشد ۳ برابری داشته ایم که همین امر نه تنها به صنعت آبزی پروری بلکه به اشتغالزایی در استان چهارمحال و بختیاری کمک کرده است.

وی اذعان داشت: برنامه‌هایی که پیش رو داریم این است که بتوانیم خوراک های لاروی و نرسری را در اختیار پرورش دهندگان قرار دهیم،

تولید خوراک ماهی صبیتی در مرحله آزمایش

وی با اشاره به روی کرد برخی پرورش دهندگان به پرورش ماهی صبیتی، شرکت فرادانه در حال حاضر در حال تولید آزمایشی خوراک این گونه می باشد تا بتواند در اینده ای نچندان دور وارد بحث تجاری شود

گل محمدی با بیان اینکه ما به دنبال تعامل بیشتر با دیگر پرورش دهندگان در کشور هستیم گفت: اگر به تاریخچه آبزی پروی نگاه کنیم دنیا به سمت پرورش ماهیان در قفس پیش می‌رود چراکه هزینه کمتری برای پروش دارد و بر همین اساس فرادانه تصمیم گرفته در این صنعت یکی از پیشگامان باشد که بتواند به این صنعت کمک کند.

مدیر فروش ماهیان دریایی شرکت فرادانه با تاکید بر اینکه تیم تحقیقاتی فرادانه هر روز برای افزایش کیفیت انجام می‌دهد گفت: ما نه تنها به کیفیت فیزیکی خوراک اهمیت می‌دهیم بلکه از افزودنی‌هایی استفاده می‌کنیم که هم سرعت رشد را بالا ببرد و هم بتواند به سیستم ایمنی گونه کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: ما شرایط جغرافیایی خلیج فارس بتوانیم خوراکی تولید کنیم که با توجه به کارایی بالا بتواند تمام نیاز های آبزی را برطرف کند.

گل محمدی بیان داشت: استان بوشهر یکی از پیشرو ترین و پر پپتانسیل ترین استان‌ها در زمینه پرورش ماهیان دریایی در کشور می‌باشد و امید داریم بتوانیم با تعاملی که با پرورش دهندگان در نمایشگاه‌ها داریم به رشد این صنعت کمک کنیم.

وی اظهار کرد: استان بوشهر با ظرفیت فعلی بالایی که در بخش ماهیان دریایی دارد یکی از استان‌های بسیار خوب در این زمینه است که فرادانه می‌تواند به عنوان تأمین کنندگان خوراک در استان باشد.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۰۲:۳۱

8 Jan 2024