۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۵۵۸۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

معجزه مادری در دهه فاطمیه ترویج و تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهه فاطمیه باید معجزه مادری ترویج و تبیین شود و خبرنگاران در این راستا وظیفه دارند در این راستا فرهنگ‌سازی و روایت‌گری کنند.
معجزه مادری در دهه فاطمیه ترویج و تبیین شود
حجت‌الاسلام  مهدی طاهری امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از ضروریات جامعه امروز رشد در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی است چراکه تنها از این طریق می‌توان پیامی را به گوش جهانیان رساند.

وی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاران رساندن یک پیغام به افراد جامعه است تصریح کرد: اصحاب رسانه وظیفه‌ای نبوی برعهده دارند.

حجت الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: رساندن حداکثری گفتمان فاطمیه به ابعاد و اقشار مختلف جامعه، اهمین بالایی دارد، درحقیقت لازم است الگو زن مسلمان ایرانی در تمامی مناطق جامعه منتشر شود و حتی این الگو به زنان دنیا نیز معرفی شود البته تحقق این امر به یک ظرفیت توانمند در حوزه رسانه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه فاطمیه یکی از ظرفیت‌های ویژه شیعیان است که دنیا از داشتن آن محروم است گفت: خوب است که در دهه فاطمیه این بسترها برای مردم معرفی و تبیین شوند و مادرانی که سال‌هاست روضه‌های خود را تعطیل نکرده‌اند، مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در فضای اسلام دختری متولد شد که برای اولین بار در طول تاریخ توسط پدرش که کامل‌ترین انسان عالم هستی است لقب مادری گرفت یعنی پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه (س) لقب ام ابیها داده است همچنین ایشان فرزندانی همچون حضرت زینب (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را پرورش داد بنابراین می‌توان گفت حضرت زهرا (س) معجزه پیامبر اکرم (ص) هستند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه در دین یهود و مسیحیت از جایگاه مادر و معجزه بود حضرت مریم به واسطه تولد حضرت عیسی غفلت شد و آنگونه که باید به نقش مادران پرداخته نشد  گفت: مفهوم مادری در این جوامع زنده و پویا نیست درحالی که مادر در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به شکل‌گیری گفتمان فاطمیه با عنوان "معجزه مادری"، یادآور شد: انسجام و الفت اجتماعی در جامعه اسلامی پیامد معجزه مادری است، در اسلام حضرت زهرا (س) محور خانواده است مانند آنچه در حدیث کسا مشاهده می‌شود که مادر یعنی حضرت صدیقه کبری (س) محور است بنابراین نکته قابل توجه این است که معجزه مادری حضرت زهرا (س) نقطه تعالی و اوج زنان مسلمان است.

حجت‌الاسلام  طاهری با اشاره به اینکه در جهان غرب به مفهوم مادری توجه نشده و به همین علت خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند گفت: درحالی که در تفکر اسلامی و ایرانی بانوان با گذشت زمان و به واسطه بالا رفتن سن ارزش و جایگاه والاتری پیدا می‌کنند اما این موضوع برخلاف اندیشه غرب است.

وی  اذعان داشت: در الگو زن مسلمان ایرانی دختران محل تنظیم عواطف پدران محسوب می‌شوند و درواقع دختران موجب آرامش پدر خود هستند.

حجت الاسلام طاهری افزود: موضوع معجزه مادری باید در ایام فاطمیه امسال مورد توجه ویژه قرار بگیرد و رسانه‌ها نیز در این امر نقش بسزایی دارند برای مثال مادران دارای چند فرزند، بانوانی که سالیان طولانی اقدام به برگزاری روضه عزاداری می‌کنند، مادران و خواهران شهدا می‌توانند به عنوان الگوهای والا از زن مسلمان ایرانی به جامعه معرفی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری  یکی از ابعاد معجزه مادری را ایجاد بصیرت اجتماعی  دانست و گفت: درواقع ایجاد بصیرت نسبت به خانواده و اجتماع یکی از وظایف مهم مادر است همانطور که حضرت زهرا (س) در برهه‌ای از زمان با وجود بیماری برای زنان عیادت کننده از خود خطبه‌ای خوانده و این زنان را نسبت به لزوم دفاع از مظلوم زمانه یعنی امام علی (ع) آگاه می‌سازد.

حجت‌الاسلام  طاهری عنوان کرد: اگر امروز در حوزه حجاب برخی مسائل و مشکلات ایجاد شده به این علت است که شخصیت‌های بزرگ دینی مانند حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) تبیین و معرفی نشده‌اند.

وی در پایان با اشاره به شعار انتخاب شده برای گفتمان معجزه مادری، خاطرنشان کرد: شعار انتخاب شده برای این گفتمان "مادرم مظلوم بود و یاور مظلوم‌ها" است و براساس این شعار باید اقدامات مؤثری صورت بگیرد تا توجه‌ها به سمت مظلومیت زنان در سرتاسر جهان مانند زنان غزه جلب شود.

انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۲۳:۴۲

27 Nov 2023