۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۵۵۷۴۸
مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان

جمع‌آوری خون بند ناف در ۴۵ مرکز سراسر کشور

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: جمع آوری خون بندناف در حال حاضر از طریق ۴۵ مرکز جمع آوری در سراسر کشور صورت می‌گیرد.
جمع‌آوری خون بند ناف در ۴۵ مرکز سراسر کشور
به گزارش «جهانبین نیوز»، مرتضی ضرابی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بن یاخته های رویان در ابتدا صرفاً" ذخیره سازی خون بند ناف انجام می‌شد و به تدریج سایر منابع سلول‌های بنیادی شامل سلول‌های بنیادی خون محیطی، مغز استخوان، و بافت بند ناف در سبد خدمات این شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری خون بند ناف در حال حاضر از طریق ۴۵ مرکز جمع آوری در سراسر کشور صورت می‌گیرد گفت: با ذخیره سازی نزدیک به ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف، کشورمان صاحب بزرگ‌ترین بانک خون بند ناف در سطح منطقه است.

ضرابی ادامه داد: تا کنون ده‌ها پیوند با استفاده از نمونه‌های خون بند ناف رویان برای بیماری‌های خونی از جمله انواع سرطان خون، تالاسمی، بیماری نقص ایمنی، و کم خونی مادرزادی و در بیماری‌های غیر خونی شامل فلج مغزی، اتیسم و آرتروز انجام شده است.

وی اذعان داشت: استفاده از سلول‌های بنیادی در کمک به درمان بیماری صعب العلاج روز به روز گسترش می‌یابد، در صوورتی که بیش از ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در طیف وسیعی از بیماری‌ها در دنیا در حال انجام و نتایج به دست آمده نشان دهنده چشم انداز روشن پیش روی متخصصان این حوزه است.

ضرابی خاطر نشان کرد: ما مطابق با پروتکل‌های استاندارد نسبت به طراحی کار آزمایی بالینی اقدام کرده ایم به نحوی که مرحله یک و دو کارآزمایی بالینی در بیماری فلج مغزی به اتمام رسیده و فاز سه آن به زودی آغاز می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه مرحله یک کارآزمایی بالینی بیماری اتیسم و آرتروز در حال انجام است و در بیماری‌های ALS و SMA در حال طی مراحل اخذ مجوز قانونی است گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سال گذشته مورد توجه این شرکت قرار گرفت فراوری ضمائم زایمانی و استفاده این محصولات در زمینه‌های مختلف پزشکی است.

ضرابی تشریح کرد: به دنبال تولد نوزاد ۵ جز زایمانی از رحم خارج می‌شود که شامل خون بند ناف، بافت بند ناف، پرده جنینی، مایع جنینی و بافت جفت است.

وی یادآور شد: تا کنون ۵۰ پیوند برای بیماری‌های خونی انجام شده است که خوشبختانه ۷۵ درصد آن موفقیت آمیز بوده است.

انتهای خبر/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۳۶:۴۱

22 Nov 2023