۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۵۶۲۸
معلم شهید سید فرهاد رضوی:

بیایید قدر این انقلاب كه با خون هزاران شهيد نقش بسته بدانيم

بیایید قدر این انقلاب كه با خون هزاران شهيد نقش بسته بدانيم و دریابیم كه انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست. بياييد لياقت سربازى آقا امام زمان (عج) و نائب به‌حق ايشان امام امت كه روحى له الفداء را داشته‌ باشيم‌ و پاسدار اسلام‌ و قرآن‌ و ارزش‌های اسلامى و ولایت‌فقیه باشيم.
بیایید قدر این انقلاب كه با خون هزاران شهيد نقش بسته بدانيم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، معلم شهید سید فرهاد رضوی در وصیت‌نامه خود می‌نگارد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب‌العالمین والصلاه والسلام علی خیر خلقه محمد (ص) و آله الطاهرین و لعنه الله اعدائهم اجمعین الی یوم‌الدین. اشهدان لااله‌الاالله واشهدان محمدا رسول‌الله واشهدان علیا امیرالمؤمنین و ولی‌الله.

شهادت می‌دهم که غیر خدائی که یکتا وبی همتاست خدای دیگری سزاوار پرستش نیست و شهادت می‌دهم که حضرت محمد بن عبدالله صلی‌الله علیه و آله و سلم پیغمبر و فرستاده خداست و شهادت می‌دهم که حضرت علی علیه الصلاه والسلام امیرالمؤمنین و ولی خدا بر همه خلق است.

قرآن مجید می‌فرماید: ای گرویدگان بدین اسلام شما بمانند آنان که راه کفر و نفاق پیمودند نباشید که گفتند اگر برادران و خویشان ما به سفرنرفتند و یا به جنگ حاضر نمی‌شدند به چنگ مرگ نمی‌افتادند.

(آری) این آرزوهای باطل را خدا حسرت دل‌های آنان خواهد کرد (با توجه به آیه‌های ماقبل) و خداست که زنده می‌گرداند و می‌میراند (بهر وقت و هر سبب که می‌خواهد) و به هرچه کنید آگاه است و آیه 157 آل‌عمران و لئن قتلتم فی سبیل الله امتم لمغفره من الله ورحمه خیر مما یعملون.

اگر درراه خدا کشته‌شده یا بمیرید در آن جهان به آمرزش و رحمت خدا نائل شوید و آن بهتر ازهر چیزی است که در حیات دنیا برای خود فراهم توان آورد (لئن متم اوقتلتم لاءلی الله تحشرون 158 آل‌عمران) اگر درراه خدا بمیرید یا کشته شوید (غم مدارید که) به رحمت ایزدی در پیوسته و به‌سوی خدا محشور خواهید شد و باز در آیه بعدمیفرماید 195 آل‌عمران.

پس آنان که از وطن خود هجرت نمودند و از دیار خویش بیرون شده و درراه خدا رنج کشیدند و جهاد کرده و کشته شدند همانا بدی‌های آنان را (در پرده لطف خود) بپوشانیم و عفو کنیم آن‌ها را به بهشت‌هایی درآوریم که زیر درختانش نهرها جاری است این پاداشی است از جانب خدا و باز نزد خداست پاداش نیکو (یعنی بهشت لقای الهی) و همچنین آیه 20 توبه می‌فرماید، آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و درراه خدا بمال و جان جهاد کردند.

آن‌ها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالأخص رستگاران و سعادتمندان دوعالم‌اند و آیه 21 پروردگارشان به رحمت بی‌منتهای خود بشارت دهد به مقام رضا و خشنودی خویش و به بهشت‌هایی که در آنجا، آن‌ها را نعمت جاودانی است.

افحسبتم انما خلقناکم عبثا وانکم الینا لاترجعون. آیا چنین پنداشتید که شمارا عبث و بازیچه آفریدیم (و پس از مرگ) هرگز بما رجوع نخواهید کرد؟ و همچنین در 16 توبه چنین می‌پندارید که شمارا بدون آزمایش به حال خود رها می‌کنند درصورتی‌که هنوز خدا (چنانکه معلوم و مشخص در حکم ازلی است) در مقام طاعت و مجاهده معلوم نگردانیده که از شما (مدعیان ایمان) چه کس به حقیقت مؤمن است؟ که جز خدا و رسول و مؤمنان را هرگز دوست خود وهم راز خویش نخواهد گزید و خدا از همه کردار شما آگاه است.

آیا مردم چنین پنداشتند که به‌صرف اینکه گفتند ما ایمان به خدا آورده‌ایم رهایشان کنند و بر این دعوی هیچ امتحانشان نکنند؟ و باز آیه 214 بقره و 142 عمران و...بله بااین‌وجود آیا انسان بی‌هدف و بیهوده خلق‌شده اما از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم و چه باید بکنیم آیا به‌صرف اینکه بگوییم مسلمانیم کار درست‌شده است آیا به‌صرف اینکه بگوییم ما از قبل انقلاب هم مسلمان بوده‌ایم کار صحیحی انجام داده‌ایم انسان هر کار کند نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد شانه خالی کند.

وظیفه انسان شناختن هدف و مقصد است و حرکت صحیح به‌سوی آن. خداوند انسان را آفرید تابنده و عبد خویش باشد آفرید تا او را اطاعت کند و در سیر وجودی بالا و بالاتر رود و به کمال مطلوب رسد که به‌جز خدا نبیند.

یاایتهاالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی. ای انسان تو مرا بنده باش تا دست‌تو گیرم و به لقاء خودم رسانم.

آیا انسان سعادتی بالاتر از این می‌خواهد ای انسان خداوند چه چیزی به تو نداد آیا راهنما و راهبر برائت نفرستاد تا تو را بشارت به خیرات دهد؛ و تو را از کج‌روی‌ها بازدارد آیا تو را خلیفه‌الله نخواند آیا جهان را با همه هستی برایت نیافرید تو را چه شده که نافرمانی او می‌کنی آیا تو را به صراط مستقیم دعوت نکرد و بهترین و شایسته‌ترین و گل سرسبد انسانیت را راهنمای تو قرار نداد.

ای مسلمانان بیایید خدا را بنده باشیم و از شیاطین جنی و انسی دوری گزینیم و قدر نعمت‌های الهی را خوب بدانیم. بیایید قدر این انقلاب که با خون هزاران شهید نقش بسته بدانیم و دریابیم که انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست.

بیایید لیاقت سربازی آقا امام زمان (عج) و نائب به‌حق ایشان امام امت که روحی له الفداء را داشته باشیم و پاسدار اسلام و قرآن و ارزش‌های اسلامی و ولایت‌فقیه باشیم که ولایت‌فقیه خط شاخص حق از باطل و اسلام از کفر و ادعا از عمل است پاسدار ولایت‌فقیه باشید تا آسیبی به اسلام و مملکت اسلامی نرسد. برادران و خواهران گرامیم.

ان الدین عندالله الاسلام ومااختلف الذین اوتوالکتاب الامن بعد ماجاءهم العلم بغیابینهم ومن یکفربایات الله فان الله سریع الحساب 19 آل‌عمران.

همانا دین پسندیده نزد خدا آئین اسلام است و اهل کتاب در آن راه مخالفت نه پیمودند مگر پس‌ازآنکه به حقانیت آن آگاه شدند و این خلاف را از راه رشک و حسد بمیان آوردند. هرکس به آیات خدا کافر شود بترسد که محاسبه خدا زود خواهد بود.

برادران، پدران، مادران، برشته دین خدا چنگ زده و به راه‌های متفرق نروید و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را. ای اهل ایمان در کار دین صبور باشید و یکدیگر را به بردباری و پایداری سفارش کنید و مراقب کار دشمن باشید و از خدا بترسید باشد که پیروز و رستگار شوید. جوئید که نماز در دین امری بزرگ و دشوار است مگر به خداپرستان.

ای خدا تو خود شاهد باش که من راه را خود انتخاب کردم با بینائی و با تفکر بار الها تو بسیار مهربان و رحیمی

والسلام سید فرهاد رضوی


انتهای پیام/1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۸:۴۳

6 Sep 2024