۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۵۵۵۴۳
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

برگزیدگان رویداد روایت‌نویسی «چای روضه» و «فلسطین» معرفی شدند

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نشست خانه روایت بام ایران حوزه هنری منتخبین رویداد روایت نویسی «چای روضه» و «فلسطین» معرفی شدند.
برگزیدگان رویداد روایت‌نویسی «چای روضه» و «فلسطین» معرفی شدند
به گزارش «جهانبین نیوز»، احسان قائدی صبح امروز در آیین معرفی برگزیدگان دو رویداد هنری «چای روضه» و «فلسطین» اظهار کرد: در دو رویداد «چای روضه» و «فلسطین» بیش از 100 اثر مکتوب شرکت کرده بود که پس از بررسی‌های اولیه از هر رویداد 20 اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرد.

وی افزود: آثار راه یافته به مرحله نهایی با حضور نویسندگان مطرح استانی داوری شدند و به زودی آثار برگزیده از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر خواهند شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نخستین رویداد استانی روایت‌نویسی با عنوان «چای روضه» با هدف ثبت روایت مردم از مراسمات و عزاداری‌های سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار شده و روایت «فلسطین» نیز با محوریت جنگ حماس و رژیم صهیونیستی از سوی خانه روایت بام ایران حوزه هنری برگزار شده است.

قائدی عنوان کرد: امروزه باید با زبان هنر ظلم رژیم کودک کوش صهیونیستی را به جهان مخابره کرد و در رویداد فلسطین با موضوع جنگ غزه آثار مکتوب بسیار خوبی تولید شده که در صفحات مجازی حوزه هنری نیز منتشر شده است.

وی تربیت نیروی جوان هنری را از الویت های حوزه هنری استان دانست و خاطرنشان کرد: خانه روایت بام ایران حوزه هنری بیش از یک سال است که  به همت سجاد خالقی از داستان‌نویسان خوب چهارمحال و بختیاری و کشور راه‌اندازی شده و تا کنون نیز نیروهای بسیار خوب داستان‌نویسی را تربیت کرده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درخصوص منتخبین دو رویداد «چای روضه» و «فلسطین»، اضافه کرد: سروناز عباسی‌زاده، گلخند کیوانی و کوثر میراحمدی نفرات شایسته تقدیر رویداد «چای روضه» شدند و آرزو علیدوستی، نرجس موسوی و پروین صالحی نیز رتبه اول تا سوم این رویداد را دریافت کردند.

قائدی بیان کرد: در رویداد «فلسطین» نیز ساره باقری، نرجس تاج‌الدینی، سهراب روش شایسته تقدیر شدند و آرزو علیدوستی، سروناز عباسی زاده و زهرا محمدی رتبه اول تا سوم رویداد را از آن خود کردند.

وی تاکید کرد: آیین معرفی برگزیدگان این دو رویداد در نشست عصر روایت خانه روایت بام ایران در کافه فرهنگ برگزار شد و در این نشست ضمن معرفی برگزیدگان، بخش‌های از کتاب «کورسرخی» روایت‌هایی از جان و جنگ نوشته عالیه عطایی هنرمند ایرانی افغانستانی معرفی و خوانش خواهد شد.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۱۸:۳۶

6 Nov 2023