۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۵۵۲۴۷
معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

افزایش تولید در مزارع هدف اصلی طرح جهش تولید در دیمزارها

معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز برای افزایش تولید است.
افزایش تولید در مزارع هدف اصلی طرح جهش تولید در دیمزارها
به گزارش «جهانبین نیوز»، سيروس بيک بكان صبح امروز در اولين همايش جهش توليد در ديم‌زارها در سال زراعی جديد، اظهار کرد: مهم‌ترين وظيفه و رسالت كارشناسان طرح جهش توليد در ديم‌زارها انتقال دانش روز به كشاورزان این طرح است.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز برای افزایش تولید است تا بتوان شاهد شرایط بهتری در مزارع دیم در خصوص مدیریت مزرعه و رشد تولید باشیم.

معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بهره‌برداری از آب‌های جاری و نزولات جوی در اين طرح بسيار اهميت دارد لذا با توجه به اطلاعيه‎‌های هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌ها در سال زراعی جاری در پايان مهرماه و از اوايل آبان ماه لذا كارشناسان بايد جهت ترغيب كشاورزان به تسريع دركشت پاييزه تلاش كنند.

بیک‌بکان با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح جهش تولید در دیمزار‌های چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با اجرای این طرح میزان تولید غلات در استان ۱۸ درصد و حبوبات ۱۲ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح یافت.

وی خاطرنشان کرد: کشت علوفه و حبوبات دیم مرتبط با برنامه تناوب دیم در سال‌ زراعی گذشته در چهارمحال و بختیاری محقق شد و جهش مطلوبی در دیم‌زار‌ها اتفاق افتاد.

معاون بهبود توليدات گياهی جهاد كشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:  این استان در سال‌ زراعی گذشته (۱۴۰۲-۱۴۰۱) جزو سه استان برتر کشور اعلام شد.
 
 انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۴:۵۹

27 Sep 2023