۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۵۵۱۷۶
سردار حزنی:

سربازان جنگ اقتصادی باید تقویت شوند

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه انقلاب اسلامی گفت: سربازان جنگ اقتصادی باید تقویت شوند تا بسیاری از مشکلات برطرف شوند.
سربازان جنگ اقتصادی باید تقویت شوند
به گزارش «جهانبین نیوز»، سردار ضیاءالدین حزنی امروز سه شنبه در حاشیه جشن گل‌ریزان جهادی که با حضور خیران کشوری به همراه آیین افتتاح ۳۰۷ پروژه محرومیت‌زدایی و اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه و تحویل مسکن نیازمندان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: ما وقتی شایسته و خوب هستیم که مردم رضایت داشته باشند، مردم از ما مسئولین در برخی موارد رضایت ندارند و باید تلاش کنیم با هماهنگی بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وی محرومیت را اینگونه تعریف کرد: مجموعه اقداماتی که در کشور به‌منظور دسترسی افراد در یک جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی و اجتماعی انجام می‌شود محرومیت میگویند.

سردار حزنی اقدامات سپاه را به چند دسته فوری، ضروری، عادی و بزرگ در سطح ملی تقسیم کرد و افزود: سپاه در فعالیت‌های فوری همچون سیل و حوادث طبیعی اگر اولین نهاد ورود کننده نباشد اما آخرین نهادی است که ازآنجا خارج می‌شود همچنین در یکسری اقدامات ضروری سپاه در سطح کشور نیز فعالیت‌هایی را انجام داده که بسیار اقدامات بزرگ و در سطح ملی هستند و در رأس محرومیت‌زدایی قرار دارند.

وی هدف پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و سایر نهادها را رضایت خداوند و خشنودی قلب امام عصر (عج) دانست و گفت: اهداف این پروژه‌ها که توسط سپاه، نهادهای تحت امر رهبری و بعضی از وزارتخانه‌ها انجام می‌گیرد واقعاً یک هدف الهی و ارزشمند است و مایه خشنودی قلب شهدا و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه ادامه داد: کمک به کاهش فقر و حل مشکلات مردم در مناطق صعب‌العبور، محروم و ستم از مأموریت‌های اصلی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه است لذا ۸۵ درصد پروژه‌هایی که در سطح کشور توسط همه نهادهای سپاه وجود دارد کوچک، زودبازده، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی هستند.

سردار حزنی گفت: این اعداد کوچک هستند که اعداد بزرگ را ایجاد می‌کنند و شاخصه کارهای محرومیت‌زدایی عبارت‌اند از، استحکام در ساخت‌وسازها، توجه به کیفیت، کم‌هزینه بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در طرح‌های اجرایی.

حزنی عنوان کرد: استحکام در ساخت‌وسازها توجه به کیفیت و کم‌هزینه بودن قیمت پروژه‌ها و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها یکی از ویژگی‌های قرارگاه در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: تأمین جهیزیه و کمک‌هزینه راه‌اندازی ازدواج آسان هم از طرف سپاه و هم از طرف کمیته امداد و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) کار بسیار ارزشمندی بود زیرا که ما معتقدیم راه‌اندازی ازدواج موجب خوشحالی در بین کل کشور است، در این زمینه سراغ کارخانه‌ها خاموش رفتیم و آن‌ها را راه‌اندازی کردیم و ۱۷ قلم از کالاهای جهیزیه را تولید می‌کنند.

حزنی از دیگر فعالیت‌ها و عرصه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی نام برد و گفت: جهیزیه، لوازم‌التحریر، امنیت غذایی، اشتغال زدایی و بیش از ۲۰ عنوان عرصه غیر عمرانی دیگر وجود دارد که قرارگاه محرومیت‌زدایی در آن‌ها فعالیت می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، احداث و نوسازی مدارس و حوزه‌های علمیه، جاده‌سازی در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور و مرزی، طرح کرامت، طرح شهید همدانی، طرح الگوی ایرانی، اسلامی- پیشرفت و آبادانی با محوریت دهستان‌های محروم با ضریب ۸ و ۹، ساخت مسکن مددجویان را ازجمله عرصه‌های خدمت‌رسانی این قرارگاه برشمرد.

وی، حل مشکل بیکاری، اعتیاد و طلاق را مربوط به حوزه داخلی و توسط نیروهای داخلی دانست و گفت: سربازان جنگ اقتصادی باید تقویت شوند تا بسیاری از مشکلات مربوط به معضلات گفته‌شده برطرف شوند.

سردار حزنی مردم ایران را غنچه‌های مروارید دانست که داشتن آن‌ها ثروت و دیدنشان لذت‌بخش است و افزود: در حقیقت این مردم گنجه‌ای پنهان هستند که هشت سال دفاع مقدس را هم پشتیبانی کردند.

وی فلسفه کار جهادی را سخت کار کردن برای مردم دانست و با تأکید بر اینکه باید مردم میدان‌دار کارهای اقتصادی باشند تا باعث تقویت دولت و ثروتمند شدن جامعه شوند، اظهار کرد: هرکسی پشت می‌زیی در نظام اسلامی مسئولیت دارد باید پاسخگوی عمل خود باشد و وظایف خویش را انجام دهد.

حزنی در پایان‌اظهار کرد: گروه‌های جهادی می‌بایست شناسنامه‌دار شوند و تقویت آنان با ماشین‌آلات لازم در اسرع وقت صورت پذیرد.

گفتنی است؛ اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در عرصه‌های مختلف ازجمله؛ مسکن، گلزار شهدا، غسالخانه، مسجد و … و همچنین تجلیل از گروه‌های جهادی فعال از برنامه‌های امروز با حضور سردار حزنی معاون محترم هماهنگ‌کننده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری و سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و ۳۶ خیر کشوری بود.


انتهای پیام/۱۰۳۰ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۴۷:۴۳

19 Sep 2023