۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۵۵۰۱۱
در چهارمحال و بختیاری؛

۸۰ شرکت تعاونی متعلق به بانوان است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارمحال و بختیاری ۸۰ شرکت تعاونی متعلق به بانوان است.
۸۰ شرکت تعاونی متعلق به بانوان است
به گزارش «جهانبین نیوز»، محسن مولوی صبح یک‌شنبه در نشست هم اندیشی ارتقا عملکرد اقتصادی تعاونی‌های بانوان در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند اظهار کرد: ۸۰ شرکت تعاونی در این استان متعلق به بانوان است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای این تعاونی‌ها ضرورت دارد تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اقتصادی در راستای ارتقا عملکرد اقتصادی تعاونی‌های بانوان بکار گرفته شود و می‌بایست حمایت‌هایی خوبی از این تعاونی‌ها در جهت بهبود فضای کسب و کار انجام شود.

مولوی از اولویت قرار دادن تعاونیهای بانوان برای دریافت انواع تسهیلات اشتغالزا خبرداد و گفت: تفاهم‌نامه با بانک توسعه تعاون برای حمایت مالی از تعاونیها انعقاد کرده‌ایم که مبلغ ۵۵ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعاونی‌های بانوان در اولویت این تسهیلات هستند و در کنار تأمین منابع مالی تعاونیها، موضوع ارائه انواع آموزش‌های مهارتی را نیز دنبال می‌کنیم

مولوی بیان داشت: در دنیا مدل تعاونی را یک مدل موفق برای حضور و مشارکت بانوان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌دانند و برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی و تلاش‌مان این بوده یکسری کمک‌هایی برای حمایت از تعاونی‌های زنان برای حضور در عرصه‌های اقتصادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بیشترین مشاغل ایجاد شده توسط این شرکت‌ها در زمینه تولید فرش دستبافت وانواع صنایع دستی، نساجی و پوشاک می‌باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۳۹:۵۴

3 Sep 2023