۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۴۹۷۲
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کشف ۱۳ مورد زمین‌خواری توسط پنجره واحد زمین در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ مورد زمین‌خواری در چهارمحال و بختیاری توسط پنجره واحد زمین که جدیدا راه‌اندازی شده است شناسایی شد، این سوءاستفاده‌ها توسط عکس ماهواره‌ای که توسط ماهواره خیام گرفته شده کشف شد.
کشف ۱۳ مورد زمین‌خواری توسط پنجره واحد زمین در چهارمحال و بختیاری
به گزارش «جهانبین نیوز»‌، مرتضی بلالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان ۲۷.۲۲ درصد اعلام شده که دلیل کم بودن این آمار تمایل مردم به استفاده از تلفن همراه است.
وی افزود: از ۹۸۱ روستای چهارمحال و بختیاری ۵۷۵ روستا بیش از ۲۰ خانوار دارند و در حال حاضر ۷۹۷ روستا از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اپراتور تلفن همراه اول در استان ۱۲۷ درصد است، ادامه داد: پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان برعهده این اداره‌کل است که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۲ کیلومتر مجهز به پوشش همراه اول نسل ۲، ۹۱۶ کیلومتر نسل ۳ و ۴۳۶ کیلومتر مجهز به نسل ۴ هستند.

بلالی عنوان کرد: پوشش جمعیت اپراتور همراه اول در چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۹۶ درصد نسل ۲، ۸۴ درصد نسل ۳ و ۷۸ درصد نسل ۴ است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۹ آنتن سکتور بر روی دکل‌های BTS در چهارمحال و بختیاری نصب شده و اپراتور همراه اول را پوشش می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل در استان ۳۱.۶ درصد و مشخص است که اپراتور قالب در استان همراه اول است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خطوط اینترنت پر سرعت ثابت در استان ۱۰.۵۲ درصد است، اضافه کرد: آمار مشترکین پهنای باند ثابت در استان ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر و آمار مشترکین پهنای باند سیار یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر و در سرجمع ثابت و سیار یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۹۰ کاربر هستند.

بلالی بیان کرد: ۳۴۳ روستا در چهارمحال و بختیاری هم از خدمات مرکز مخابرات و هم ADSL برخوردار هستند.

وی درخصوص واحدهای پستی در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: مجموعا ۴۲ واحد پستی شامل ۱۰ واحد شهری و ۳۲ واحد روستایی در استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۲ دفتر روستاییICT دارای مجوز رسمی در استان وجود دارد، یادآور شد: یکی از بانک‌های فعال در روستاهای این استان پست بانک با ۱۱۱ باجه بانکی است، همچنین این مجموعه در ۵ باجه شهری خدمات پولی و مالی ارائه می‌دهد.

بلالی افزود: ۲۵ دستگاه ATM برای ارائه خدمت در روستاهای چهارمحال و بختیاری تهیه و نصب شده است.

وی درخصوص خدمات مربوط به فیبر نوری، ادامه داد: این خدمت در دو حوزه روستایی و شهری قرار است ارائه شود، ابلاغ اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری گرفته شده است که ۳۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است، هزینه هر یک کیلومتر اجرای فیبر نوری در استان  ۳۰۰ میلیون تومان بوده که این موضوع به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در فاز دوم اجرای فیبر نوری علاوه بر ۴۰۸ کیلومتر فاز اول، برای اجرای ۸۸۹ کیلومتر دیگر فیبر نوری روستایی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجوز اخذ شده است.

بلالی خاطرنشان کرد: در فاز دوم، به جهت تامین اینترنت پُرسرعت و پوشش تلفن همراه، اجرای ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری از شهر چلگرد تا دهستان موگویی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در ایران ۷۰ درصد ترافیک مصرفی اینترنت روی اینترنت ثابت و ۳۰ درصد روی تلفن همراه است، این در حالی است که در سایر کشورها این آمار برعکس است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ اجرای پروژه فیبر نوری به منظور تامین پهنای باند منازل و کسب و کارها را با اعتبار یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.

بلالی تاکید کرد: طبق برنامه ذکر شده مقرر شد تا ۱۰۰ درصد خانوارها در شهرکرد و ۸۰ درصد خانوارهای سایر شهرها به پروژه فیبر نوری متصل شوند.

وی یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به جهت تشویق مردم برای استفاده از پروژه فیبر نوری مشوق‌هایی در نظر گرفته است که اختصاص مودم رایگان به خانوارها، اجرای رایگان فیبر نوری و ترافیک رایگان برای مدارس دولتی و غیردولتی شهری ازجمله این مشوق‌ها هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سال ۹۷ ظرفیت پهنای باند ورودی به استان ۱۰۱ گیگا بیت بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ گیگا بیت رسید.

بلالی اظهار داشت: ایجاد شعبه پارک فناوری و اطلاعات برای حمایت از جوانانی که تصمیم دارند در حوزه کسب و کارهای دیجیتال کار کنند در دستور کار است، افراد متقاضی در هر زمینه ای که با حوزه فناوری ارتباطات مربوط باشد می‌توانند از خدمات این پارک استفاده کنند و در زمینه‌های بازی‌های دیجیتال، نرم افزار، انیمیشن و... به عنوان شرکت‌های نوپا در سطح استان فعالیت کنند.

وی با اشاره به اخذ مجوز سه گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری، افزود: آماده‌سازی محیط گلخانه‌ها با دانشگاه شهرکرد و سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و تجهیز اتوماسیون  آن توسط پارک فناوری و اطلاعات انجام می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند هر متراژ که نیاز است از این گلخانه در اختیار بگیرند و بعد از آموزش اصول کار این نوع گلخانه‌ها کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و از اعتباراتی که وزارتخانه در اختیار آنان قرار می‌دهد استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان به پنجره واحد خدمات دولت متصل هستند و تا پایان اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات باید از طریق این پنجره ارائه شود.

بلالی عنوان کرد: ۱۳ مورد زمین‌خواری در چهارمحال و بختیاری توسط پنجره واحد زمین که جدیدا راه‌اندازی شده است، شناسایی شد، این سوءاستفاده‌ها توسط عکس ماهواره‌ای که توسط ماهواره خیام گرفته شده کشف شد.
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۵۷:۲۸

29 Aug 2023