۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۴۷۶۲
شهید بهمن نوبخت:

او خیلی دلسوز خواهران خود بود

شبانه‌روز تلاش می‌کرد و هم‌زمان با تحصیل به‌منظور تأمین معاش زندگی در کارخانه پشم‌ریسی کار می‌کرد.
او خیلی دلسوز خواهران خود بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، شهید بهمن نوبخت چهاردهم فروردین سال 1339 در شهرکرد مرکز استان چهارمحال وی بختیاری و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران کودکی را در دامان پدر و مادر خود گذراند و در سن 7 سالگی برای کسب علم و تحصیل وارد مدرسه شد. دوران ابتدائی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. 8 سال بیشتر نداشت که از مهر مادری محروم شد و مادرش دارفانی را وداع کرد و بعد از مدتی هم پدرش را از دست داد.
 
 کمبود محبت مادر در زندگی باعث شد که بهمن فردی دلسوز و مهربان باشد تا برادران و خواهران کوچک‌تر احساس کمبود محبت نکنند. شهید در خانه بسیار فرد متینی بود و اخلاقی فوق‌العاده خوب داشت. با همه اهل خانه و حتی در کوچه و بازار به همه احترام می‌گذاشت.

هرچند کمبود پدر و مادر ازیک‌طرف و مشکلات و مسائل خانواده بر دوش او سنگینی می‌کرد و مسئولیت او را دوچندان کرده بود. شبانه‌روز تلاش می‌کرد و هم‌زمان با تحصیل به‌منظور تأمین معاش زندگی در کارخانه پشم‌ریسی کار می‌کرد. با همه این مشکلات دست از تعلیم و تربیت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برنداشت و دیپلم خود را گرفت.

او خیلی دلسوز خواهران خود بود همیشه در خانه می‌گفت: اگر خواهرانم از محبت پدر و مادر بی‌نصیب هستند من باید سعی کنم که بامحبت کردن به آن‌ها جبران کمبود آن‌ها را بکنم. با پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور قائله کردستان بهمن به‌عنوان سرباز ژاندارمری در کنار دیگر مبارزان جوان عازم کردستان شد.

نهم دی 1360 در کامیاران براثر انفجار مین و اصابت ترکش مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان سینای تهران براثر جراحات وارده به شهادت رسید. پیکر وی در بهشت دو معصوم زادگاهش به خاک سپرده شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۷:۰۶

4 Jul 2024