۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۴۵۷۸
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

فعالیت ۲۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲۱ مرکز ثابت شهری، ۴ کانون سیار روستایی و ۱ مرکز خدمات پستی در این استان فعالیت می‌کنند.
فعالیت ۲۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز حجت الله آسمند صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در فصل تابستان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باید مد نظر باشد اظهار کرد: موضوع فعالیت اصلی و پایه را باید از کودکان و نوجوانان شروع کنیم اما علی رغم تأکیدات و اخطارات کمتر در این بخش وارد شدیم و به موضوع پرداخته ایم.

وی با اذعان بر اینکه اگر زنگ خطر را جدی نگیریم همه ما دچار آسیب‌های جدی فرهنگی می‌شویم گفت: موضوعات تربیتی و فرهنگی کودکان و نوجوانان باید مورد توجه جدی قرار گیرد و خانواده‌ها بر روی آن تمرکز داشته باشند.

آسمند ادامه داد: بر روی مسائل زیر بنایی و سخت افزاریی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید تمرکز شود و به عنوان موضوع مهم مورد توجه نیز قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های یک جامعه هستند گفت: مدارس و معلمین ما باید بر روی تربیت این نسل حساس باشند و به آن اهمیت زیادی بدهند.

آسمند بیان داشت: در حال حاضر ۲۱ مرکز ثابت شهری، ۴ کانون سیار روستایی و ۱ مرکز خدمات پستی در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز ثابت در روستاهای این استان وجود ندارد گفت: ۸۰ روستا از کانون‌های سیار پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خدمات دریافت می‌کنند در واقع به ازای هر ۲۰ روستا یک مرکز سیار روستایی وجود دارد.

آسمند با بیان اینکه خدمات کانون‌های پرورش فکری کودکان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت می‌کنند بیان داشت: در واحدهای روستایی بیشتر به موضوعات کتاب و کتاب خوانی پرداخته می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه اصل فعالیت‌های ما در حوزه‌های فرهنگی کتاب و کتاب خوانی است گفت: شروع کار ما کتاب خوانی بوده و در حال حاضر نیز بر همین اساس کار را پیش میبریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان چهارمحال و بختیاری گفت: ۳ میلیون جلد کتاب در سطح کشور در حال تزریق بوده که سهم این استان ۸ هزار و ۷۴۲ جلد کتاب به همراه وسایل بازی بوده است.

آسمند با بیان اینکه ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب در مراکز کانون وجود دارد گفت: کتاب‌ها کاملاً به روز و متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان است که ۲۵۰۰ نفر از اعضا کانون از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم خانواده‌ها را با کتاب و کانون آشنا و درگیر کنیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷۷ هزار جلد کتاب از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان امانت داده شده است.

آسمند به موضوع اوقات فراغت نیز اشاره کرد و گفت: این کانون کارگاه‌های تخصی و عمومی را در راستای اوقات فراغت دانش آموزان برگزار کرده است که سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ نفر کودک و نوجوان پذیرش که در ۸۳۴ کارگاه در قالب ۴۳ رشته برای آنها کلاس برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزش متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان می‌باشد گفت: همه تلاش ما بر این است که برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مربیان توانمند استفاده کنیم.

آسمند همچنین به فعالیت‌های قرآنی و دینی اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری ما گروه‌های جهادی را درگیر کانون کرده ایم که عمده کار آنها موضوعات دینی، فرهنگی و قرآنی است که به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

وی با اذعان بر اینکه در مناطق عشایر نشین کتاب خانه‌های سیار وجود دارد خاطر نشان کرد: تا کنون ۸ هزار کتاب در ۸۰ روستا این استان امانت داده شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۹:۱۸

16 Jul 2023