۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۵۴۵۲۷
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

یکی از ویژگی‌های معجزه « تحدی و مبارزه‌طلبی» است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یکی از ویژگی‌های معجزه را تحدی و مبارزه‌طلبی دانست و گفت: خداوند برای قرآن مبارز طلبیده که هر کس می‌تواند مانند آن بیاورد.
یکی از ویژگی‌های معجزه « تحدی و مبارزه‌طلبی» است
به گزارش جهانبین نیوز  حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در دوره توانمندسازی فعالان قرآنی گفت: آیات تدبر در قرآن کریم به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که برخی تشویق به تدبر می‌کنند و برخی در مورد عدم تدبر هشدار می‌دهند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این دست آیات نشان می‌دهد ما به عنوان یک جامعه قرآنی باید درباره خود قرآن و اصل قرآن تدبر کنیم.

وی ادامه داد: باید به قرآن‌آموزان شیرینی اصل قرآن را بچشانیم و بعد انتظار داشته باشیم وارد آیات و جزئیات شوند.

کاظمی با بیان اینکه معجزات قرآن به ۲ دسته زمانمند و جاودانه تقسیم می‌شوند، توضیح داد: برخی معجزه‌ها برای زمان خاصی معجزه هستند و ما اکنون نقل معجزه می‌کنیم اما یک‌سری معجزه جاودانه مانند قرآن وجود دارد که تا قیامت معجزه هستند.

وی یکی از ویژگی‌های معجزه را تحدی و مبارزه‌طلبی دانست و اظهار داشت: خداوند برای قرآن مبارز طلبیده که هر کس می‌تواند مانند آن بیاورد یا حتی سوره‌ای مانند آن بیاورد اما هنوز کسی به آن نرسیده است و توان ارائه سوره‌ای را نداشته است.

کاظمی به اعجاز قرآن از نظر آورنده نیز اشاره کرد و گفت: قرآن بر قلب پیامبری نازل شد که امی خوانده می‌شد و درسی نخوانده بود اما کسی توان ندارد سخنی مانند سخنان پیامبر ارائه کند چون تمام سخنان ایشان معجزه است.

وی اعجاز بعدی قرآن را عدم اختلاف در آن دانست و افزود: قرآن کریم طی ۲۳ سال نازل شد اما با وجود تمام مشکلات اختلافی در آن مشاهده نمی‌شود و با الفاظ جذاب محتوای عمیقی را به ما می‌رساند.

کاظمی خاطرنشان کرد: قرآن دست برتر در عالم است و تحریفی در آن اتفاق نیفتاده، نه آیه‌ای کم شده است و آیه‌ای بر آن اضافه شده است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۱:۳۹

12 Jul 2023