۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۵۴۴۲۶
مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

خاطرات شهید رحمن استکی کتاب می‌شود

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خاطرات این شهید رحمن استکی در حال تولید است که آغاز به کار این کتاب خاطرات کلید خورد.
خاطرات شهید رحمن استکی کتاب می‌شود
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ قاسم فتاحی نافچی ظهر امروز در نشست علمی تخصصی بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی که با حضور یاران و همراهان این شهید برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف جمع‌آوری خاطرات فعالین انقلاب اسلامی در استان و تبیین شخصیت شهید رحمان استکی و واقعه هفت تیر 1360برگزار شده است.

وی افزود: شهید رحمان استکی از فعالان انقلاب اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری است او در خانواده‌ای مذهبی در شهرکرد که بعدها سه شهید گلگون کفن تقدیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی کردند، به دنیا آمد.

وی ادامه داد: شهید استکی در بحبوحه مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی با ایمان قوی و شهامت فراوان،‌ بدون هیچ ترس و واهمه‌ای، در آگاهی بخشی به فعالین و مبارزین انقلاب اسلامی و سازماندهی اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات در استان نقش موثری داشته است.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: شهید استکی با اتکا به معارف عمیق اسلامی،‌ بکارگیری روش‌های صحیح تعلیم و تربیت اسلامی و شناسایی مسیر هدایت نونهالان و نوجوانان، و نفوذ کلام، ضمن برپایی جلسات مخفی و ارتباط با فرهنگیان و دانش‌آموزان، توانست آنان را با اصول و مبانی اعتقادی اسلام و کلام وحی که اساس مبارزه با ظلم و کفر است، آشنا و مأنوس کند.

فتاحی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام توانست روحیه ظلم‌ستیزی را در مردم بیدار سازد و آن‌ها را به صحنه مبارزه با طاغوت بکشاند، به‌واسطه روشنگری‌های شهید استکی، بسیاری از نیروهای انقلابی به صف مبارزان انقلابی پیوستند.

وی اضافه کرد: همراهان شهید رحمان استکی در سنگر نمایندگی مجلس، فاجعه 7 تیر 1360 و شهادت رحمان استکی خاطرات خود را بیان کردند که به زودی در قالب تولیدات هنری از سوی حوزه هنری منتشر خواهد شد.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پرتره شهید استکی نیز به صورت نقاشی دیجتال توسط خانم «انیسه عباسی» از هنرمندان جوان استان تولید شد که با حضور فعالین انقلاب اسلامی و یاران شهید رونمایی شد.

فتاحی تاکید کرد: خاطرات این شهید پر افتخار چهارمحال و بختیاری نیز توسط حبیب‌الله فاضلیان از یاران شهید از سوی حوزه هنری استان در حال تولید است که آغاز به کار این کتاب خاطرات نیز در این نشست کلید خورد.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۰:۰۶

2 Jul 2023