۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۵۳۸۷۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از کل اعتبارات چهارمحال و بختیاری جذب نشده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: آخرین اطلاعات از خزانه درخصوص جذب اعتبارات نشان می‌دهد یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از کل اعتبارات ابلاغی استان شامل اعتبارات استانی و ریاست جمهور هنوز جذب نشده است و تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ فرصت جذب آن وجود دارد.
یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از کل اعتبارات چهارمحال و بختیاری جذب نشده است
به گزارش جهانبین نیوز; علی شهریارپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، درخصوص اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: ابتدای سال اعتبارات حقوق برای استان ۳۸۵ میلیارد تومان و سایر ۱۳۳ میلیارد تومان بود، با پیگیری‌های انجام گرفته ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به اعتبارات حقوق و ۵۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان به سایر اضافه شد و رقم کلی اعتبارات هزینه‌ای ۵۸۸ میلیارد تومان شد، مجددا با پیگیری‌های صورت گرفته ۹۰ میلیارد تومان به سایر هزینه‌ها اضافه و اعتبارات هزینه‌ای به ۶۷۹ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: از مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای چهارمحال و بختیاری ۶۵۹ میلیارد تومان معادل ۹۷.۲ درصد تخصیص داده شده است، در واقع اعتبارات عمومی به صورت ۱۰۰ درصد و سایر ردیف‌ها ۹۷ درصد جذب شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از منابع مختلف جدول ۱۰، صادرات نفت و گاز و توازن استانی تامین می‌شود، اعتبارات سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان بود که از این میزان یک هزار و ۴ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۸۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است، نسبت تخصیص به ابلاغ اعتبارات ۷۸.۴ درصد است.

شهریارپور با بیان اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهور برای چهارمحال و بختیاری یک نقطه عطف و جهش اعتباری بود که هیچ گاه تاکنون این میزان نبوده است، عنوان کرد: از محل سفر ۱۳ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان مصوب طرح‌ها و پروژه‌های این استان بود که به رئیس جمهور پیشنهاد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس زمانبندی اعتبارات سفر رئیس جمهور باید در طول سه سال تخصیص یابد، ۴ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تعهد سال ۱۴۰۱ بود که ۳ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان آن معادل ۷۴ درصد تخصیص یافته است و پول در حساب دستگاه‌های اجرایی به جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی آنان وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای براساس قانون، ۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان است، از این میزان ۵ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۳ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

شهریارپور بیان کرد: اگر مجموع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را درنظر بگیریم، اعتبار مصوب ۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان بود، ۵ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان ابلاغ و ۴ هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شد، درمجموع ۷۷.۵ درصد از اعتبار ابلاغی به استان تخصیص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور ۲۹۴ توافق با اعتبار ۱۳ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان برای چهارمحال و بختیاری تصویب شد، یادآور شد: دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشوری متعهد به انجام تعهدات خود شدند که شامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با ۸ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان، وزارتخانه‌هایی مثل نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و... با ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان، وزارت نفت با ۱۶۷ میلیارد تومان، نیرو (به جز تعهدات اصلی پروژه‌ها) ۴۲ میلیارد تومان، ماده ۵۶ قانون الحاق ۵۵۰ میلیارد تومان، تعهد استان ۷۶۹ میلیارد تومان و سایر ۱۲۶ میلیارد تومان هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری درخصوص جذب اعتبارات، تاکید کرد: در حال حاضر اعتبارات مورد نیاز استان تامین شده است و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی این استان است که اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنند و انحراف میعار نداشته باشند.

شهریارپور تصریح کرد: آخرین اطلاعات از خزانه درخصوص جذب اعتبارات نشان می‌دهد یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از کل اعتبارات ابلاغی چهارمحال و بختیاری شامل استانی و ریاست جمهور هنوز جذب نشده است و تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ فرصت جذب آن وجود دارد.

وی پیرامون میزان و روند رو به رشد جذب اعتبارات چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در سال ۹۶ کل تخصیص استان ۶۱۶ میلیارد تومان، در سال ۹۷ کل تخصیص اعتبارات ۶۹۵ میلیارد تومان، در سال ۹۸ کل تخصیص اعتبارات استان ۸۸۵ میلیارد تومان، در سال ۹۹ کل تخصیص اعتبارات یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ کل اعتبارات تخصیص ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ کل اعتبارات تخصیصی استان به ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان از رشد بسیار خوب و قابل توجه اعتبارات در این استان دارد، تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱ معادل پنج سال ۹۵ تا ۹۹ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: رشد اعتبارات ۱۴۰۱ برای اعتبارات تملک دارای‌های سرمایه‌ای استان بیشتر از مابقی اعتبارات است، طرح‌های پیشران استان که زمانی دغدغه استان بودند اکنون وارد فاز عملیاتی شده است.

شهریارپور افزود: اولویت‌های ویژه هدف‌گذاری سال گذشته و امسال در چهارمحال و بختیاری شامل اقدامات جهت رفع تنش آبی، گسترش زیرساخت‌های ریلی، هوایی و زمینی، حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و پروژه‌های تامین و انتقال آب کشاورزی هستند.

وی با اشاره به نهضت آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در چهارمحال و بختیاری و حضور قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی به ۱۰۰ روستای این استان، ادامه داد: پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت استان در حال انجام است، از یک هزار و ۶۵ میلیارد تومان اعتباری که برای این پروژه اختصاص داده شد ۴۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۱۴۰۱ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: راه‌آهن از پروژه‌های مهم استان است که از سال‌ها قبل عملیات اجرایی آن در حال اجرا است، در سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر در بودجه مصوب چهارمحال و بختیاری توجه به رشد تولید، ایجاد اشتغال و کنترل تورم است، دغدغه بیکاری در استان وجود دارد و باید اقداماتی انجام دهیم که این دغدغه‌ها رفع شود، تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۹ هزار و ۳۶۴ فرصت شغلی بود که ۲۲ هزار و ۴۶۳ فرصت ایجاد شد، همچنین برای سال جدید ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت جدید شغلی هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: ۶۹۰ پروژه نیمه تمام با اعتبار مورد نیاز ۲۰ هزار میلیارد تومان در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد لذا سومین جهت‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام است، هر ساله به پروژه‌های نیمه تمام استان اضافه می‌شود، لذا باید پروژه‌های جدیدی را معرفی کنیم که اولویت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: چهارمین جهت‌گیری در استان توازن در توزیع اعتبارات است، یعنی نباید برای فعالیت‌های مشخص، شهرهای مشخص و... توزیع اعتبارات شود، این فرایند باید براساس نیاز و ظرفیت شهرستان‌ها انجام شود.

شهریارپور تاکید کرد: پنجمین جهت‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری پیگیری پروژه‌ها در جهت آمایش سرزمینی است، اگر می‌بینیم این استان توسعه پیدا نکرده است و برخی مناطق آن هنوز امکانات اولیه ندارند به این دلیل است که در جهت‌گیری، برنامه‌های توسعه آمایش سرزمینی مدنظر قرار نگرفته است.

وی یادآور شد: ششمین رویکرد پیگیری جذب اعتبار از ردیف‌های متفرقه و متمرکز مثل ماده ۵۶ قانون الحاق، تهاتر نفت و... است، از محل ماده ۵۶ قانون الحاق یک هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان و از محل تهاتر نفت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های چهارمحال و بختیاری اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هفتمین جهت‌گیری این سازمان استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری است که تاکنون نقش موثری در این استان ایفا نکرده‌اند، در حال حاضر شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچون شستا، قرارگاه خاتم الانبیا، قرارگاه امام حسن (ع) و... در استان حضور دارند و با ایمیدرو و ایدرو نیز صحبت شده تا در طرح‌های این استان سرمایه‌گذاری کنند.

شهریارپور اظهار داشت: یکی دیگر از وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد برنامه‌های توسعه متناسب با برنامه‌های کشوری است، این سازمان برای همه شهرستان‌ها به جز فلارد و خانمیرزا که این اواخر منتزع شدند اسناد توسعه‌ای ایجاد کرده است، همچنین برنامه‌های اشتغال‌زایی نیز برای 375 روستا و کلیه شهرستان‌های استان تدوین شده است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت تنظیم سند آمایش استان است، مهم‌تر از تهیه سند، اجرای آن است لذا در حال آماده‌سازی زمینه اجرای این سند هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نیروی انسانی اداری این استان در سال 96 برابر با 37 هزار و 350 نفر بود که این رقم در سال 1400 به 31 هزار و 717 نفر کاهش یافت و سهم این استان از 1.6 کشوری به 1.3 رسید، اگر انتظار داریم که وظایف اداری به خوبی انجام شود باید نیروی انسانی تامین شود.

شهریارپور عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم در مجوزهای استخدامی جدید اجازه استخدام 985 نفر را بگیریم، همچنین سهمیه تبدیل وضعیت ایثارگران برای این استان نیز 583 نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و انتشار اطلاعات و آمار صحیح مقدمه‌ای برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای است و 24 طرح آماری هر ساله در سطح چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بحث نظام فنی و اجرای، افزایش ظرفیت فعالیت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای انجام می‌شود، در حال حاضر 436 شرکت پیمانکاری و مشاوره‌ای در رشته‌های مختلف ساختمانی، راه، نفت و گاز، ارتباطات و... در استان داریم که با ظرفیت 4 هزار و 800 میلیارد تومان در حال فعالیت هستند.

شهریارپور بیان کرد: همچنین 220 پیمانکار محلی با ظرفیت یک هزار و 970 میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/1031ج  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۴۰:۱۸

18 May 2023