۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۵۳۴۸۶
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

عوارض کوتاه و بلندمدت کرونا جدی گرفته شود

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات نشان می‌دهد که عوارض ابتلای مکرر به کرونا هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت وجود دارد.
عوارض کوتاه و بلندمدت کرونا جدی گرفته شود
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در هفته گذشته در این استان دو شهرستان اردل و کوهرنگ قرمز شد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه رنگ‌بندی کرونایی استان تغییر کرد و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، سامان، اردل و کوهرنگ در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

احمدی با بیان اینکه در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های فارسان، کیار، لردگان و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفتند ادامه داد: خوشبختانه در این استان رنگ قرمز کرونایی از ابتدای این هفته نداریم.

وی افزود: افراد باید بدانند که عوارض ناشی از ابتلای مکرر به کرونا بر سلامتی تاثیر بسیاری دارد و این تصور که ابتلا به کرونا مشابه سرماخوردگی بوده و نسبت به پیشگیری از ابتلا به این بیماری بی‌توجه هستند، غلط است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مطالعات نشان می‌دهد که عوارض ابتلای مکرر به کرونا هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت وجود دارد و در کوتاه‌مدت خستگی‌های ناشی از کرونا ایجاد می‌شود و اختلالات روانی، ضعف‌های بدن دلیل، ریزش مو، افسردگی، کاهش تمرکز افراد مستعد برای ایجاد اختلالات انعقادی و وقوع سکته‌های قلبی و مغزی در این زمینه نیز وجود دارد.

وی وقوع اختلالات ریوی را از عوارض بلندمدت در این زمینه عنوان و بیان داشت: مردم باید به عوارض ایجاد شده از ابتلا به کرونا توجه داشته باشند چراکه فقط زنده ماندن مطرح نیست و کیفیت زندگی نیز اهمیت دارد.

احمدی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم هر نوع علامت ناشی از سرماخوردگی را جدی بگیرند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به‌نوعی زندگی خود را با کرونا وفق دهند.
  
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۲۵:۴۵

17 Apr 2023