۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۵۳۴۷۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

مشکل بیمه کارگران ساختمانی رفع شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی انجام و مشکل بیمه کارگران ساختمانی مرتفع شد.
مشکل بیمه کارگران ساختمانی رفع شده است
محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بخش اعظم کارگران در این استان در بخش صنعت ساختمان‌ مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: جمعیتی در حدود 7 تا 8 هزار نفر از این کارگران در صف انتظار بیمه هستند اما به دلیل محدودیت‌های قانونی و اعتباری موجود نمی‌توانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

مولوی ادامه داد: سال گذشته اصلاح ماده پنج قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی انجام شد و در آن با توجه به تامین منابع مالی برای بیمه کارگران ساختمانی مشکل موجود مرتفع شد و درحال حاضر منتظر ابلاغ آئین‌نامه اجرایی توسط وزاتخانه هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با ابلاغ این آیین‌نامه افرادی که در صف انتظار هستند دیگر مشکلی نداشته و با ارائه مدارک و احراز اشتغال آن‌ها در صنعت ساختمان از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در این استان 12 هزار و 500 نفر کارگر ساختمانی بیمه هستند و با اصلاح ماده پنج به تعداد این افراد افزوده می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۵:۲۳

16 Apr 2023