۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۳۲۲۷
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

باغداران تمهیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی را در دستور کار قرار دهند

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به احتمال سرمازدگی باغات باید باغداران تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.
باغداران تمهیدات لازم برای مقابله با سرمازدگی را در دستور کار قرار دهند
حسین برزگر رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به دلیل کاهش محسوس دما صبح روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا هواشناسی استان روز گذشته هشدار زرد هواشناسی کشاورزی صادر کرد.

برزگر افزود: با توجه به احتمال سرمازدگی باغات باید باغداران تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید باغداران سحرگاه هر روز و در فواصل کوتاه، در باغ خود آتش روشن کرده و دود سفید ایجاد کنند.

وی بیان داشت: همچنین استفاده از بخاری‌های باغی و کپه‌های آتش به ازای هر هکتار ۱۰۰ کپه آتش با فاصله می‌تواند راهکاری برای مقابله با خطرات سرمازدگی باشد.
 
برزگر نصب دستگاه‌های مولد باد یا شعله‌افکن‌ها و یا چاهک معکوس برای تنظیم دما را راهکار موثر دیگر در زمینه دانست و عنوان داشت: محلول‌پاشی با برخی از ترکیبات ضدتنش یا کاهنده اثرات سرما و افزایش مقاومت درختان و یا ترکیبات کاهنده هسته مولد یخ دو تا سه روز پیش از گلدهی درختان یکی دیگر از راه‌های مقابله با سرمازدگی است که باغداران می‌توانند در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۲:۵۵

23 Mar 2023