۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۵۳۱۵۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

توسعه هزار هكتار باغ در اراضي كشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از توسعه باغات در هزار هكتار از اراضی كشاورزی استان، در سال جاری خبر داد.
توسعه هزار هكتار باغ در اراضي كشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال جاری
به گزارش جهانبین‌نیوز; حسين برزگر ظهر امروز در نشست توسعه باغات در  چهارمحال و بختیاری با اشاره به اينكه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار فرصتی برای افزایش رونق تولید است، اظهار کرد: در سال جاری هزار هكتار به سطح باغات استان اضافه شد كه نويد دهنده افزايش كمی و كيفی محصولات باغي و رشد اشتغال‌زايی در سال‌های آتی است.

وی افزود: از مزایای طرح توسعه باغات که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد می‌توان به افزايش درآمدزایی، اشتغال‌زايی، افزايش توليدات باغی و فراوری، مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره‌وری، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از اين هزار هكتار 420 هكتار مربوط به  احداث باغ ديم است كه سازمان جهاد كشاورزی 10 ميليارد تومان اعتبار بلاعوض دولتی به‌صورت اوراق هزينه كرده است و مابقی مربوط به احداث باغات آبی با ارائه نهال ليبل‌دار و نظارت و با مشاركت باغداران انجام شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: همچنين 174 هكتار عقد قرارداد مصوب ماده 3 و 48 هكتار مصوب مستثنيات جهت واگذاری و توسعه باغات در اراضی شيبدار انجام شده است كه به زودی به سطح باغات استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۵۱:۰۹

12 Mar 2023