۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۵۳۰۸۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

اجرای ۳۲۰ پروژه در بخش آب وخاک گامی بزرگ درارتقاء زیرساخت های بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ، از اجرای بیش از ۳۲۰ پروژه در بخش آب وخاک جهاد کشاورزی در سال جاری خبرداد.
اجرای ۳۲۰ پروژه در بخش آب وخاک گامی بزرگ درارتقاء زیرساخت های بخش کشاورزی
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر حسین برزگر گفت:۳۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری در بخش آب وخاک اجرا شد که گامی بزرگ در راستای ارتقاء زیر ساخت های بخش کشاورزی محسوب می شود.

برزگر تصریح کرد: مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب با لوله، تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، احداث شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی، طرح‌های کوچک تامین آب، احداث استخر و احداث جاده‌های بین مزارع از جمله این پروژه ها می باشد.

وی با اشاره به صرفه‌جویی قابل توجه آب در بخش کشاورزی استان طی سالجاری، خاطرنشان کرد: این برنامه همچنین در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کشاورزی حفاظتی، ۲۲ هزار هکتار مدیریت تغذیه، ۱۲ هکتار توسعه کشت‌های متراکم و ۱۲ هکتار کشت گل محمدی محقق شده است.

قابل ذکر است: یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۳۶:۴۳

6 Mar 2023