۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۵۳۰۶۹
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخریب ۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان سامان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بناهای قلع و قمع شده شامل پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز و یک فقره اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان سامان و جمعا به مساحت ۴۱۷ مترمربع بودند.
تخریب ۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان سامان
رستم ولی پور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بناهای قلع و قمع شده شامل پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز و یک فقره اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستاهای چم خرم و حجت آباد، شوراب صغیر، چم چنگ، چلوان و طرح طوبی عمان در شهرستان سامان و جمعا به مساحت ۴۱۷ مترمربع بودند.
 
وی افزود: عملیات قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز احداث شده با حضور نمایندگان دادستانی، عوامل انتظامی و امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان سامان و استان انجام شد.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هرگونه فنس‌کشی، دیوارکشی، احداث اتاق و اتاقک، ایجاد زیرتانکری، نصب کانکس، ریختن مصالح ساختمانی و خرد کردن اراضی از مصادیق تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود.
 
ولی‌پور ادامه داد: اراضی کشاورزی که در آنها بدون مجوز، تغییر کاربری ایجاد و بنا احداث شود با هزینه مالکان باید به شرایط اولیه بازگردد.
 
وی عنوان کرد: اراضی کشاورزی در کشور و در چهارمحال و بختیاری که سرزمینی خشک و نیمه خشک به شمار می‌رود، محدود بوده و باید از آن‌ها برای حفظ امنیت غذایی جامعه و مقابله با دلال‌بازی زمین صیانت کنیم.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای اجرای آرای قلع‌ و قمع توسط دادگاه‌ها اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نقش پیشگیرانه را در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغی دارد و به همین خاطر اولویت سازمان امور اراضی هم اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ است.
 
ولی‌پور با بیان اینکه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان دراز بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود، افزود: علاوه بر فعالیت مستمر در تمامی ایام سال ، در ایام تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفند ماه لغایت ۱۴ فروردین۱۴۰۲، تیم‌های نظارت با مشارکت نیروی انتظامی نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی معمول داشته و فعال خواهند بود.
 
وی اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌صورت مستمر آماده برخورد با متخلفین و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: متاسفانه همه ساله در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی در کشور سیر صعودی یافته و در این راستا و در جهت کاهش این معضل امسال با برنامه‌ریزی‌های یگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، با متخلفان و افراد فرصت‌طلب به شدت برخورد می‌شود تا شاهد کاهش تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی باغی و زراعی باشیم.
 
 ولی‌پور تصریح کرد: با حمایت و همدلی همه دستگاه‌ها و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون، می‌توانیم در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اراضی باغی و زارعی نتایج مطلوب کسب کنیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۲۶:۵۵

4 Mar 2023