۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۵۳۰۴۰
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

نفوذ رواناب‌های خانگی به زمین راهکاری برای بهره‌برداری درست از بارندگی‌ها

کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: با نفوذ رواناب‌های پشت‌بام‌ها به درون زمین می‌توان از بارش‌ها حداکثر بهره‌برداری را کرد.
نفوذ رواناب‌های خانگی به زمین راهکاری برای بهره‌برداری درست از بارندگی‌ها
فرزاد رضازاده کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم کنترل رواناب‌های خانگی اظهار کرد: خوشبختانه اخیرا برای مجتمع‌های بزرگ و در انبوه‌سازی‌ها برابر قوانین نظام مهندسی و ساختمان تمهیداتی اندیشیده شده است که رواناب‌های ساختمان‌ها در چاه‌هایی که در مجاورت آن‌ها قرار دارد وارد شوند.
 
وی تصریح کرد: رواناب‌های پشت‌بام‌ها آب نسبتا سالمی دارند و اگر آلودگی هم داشته باشند آنقدر نیست که نتوان آن‌ها را برای بهره‌برداری مجدد وارد زمین کرد.
 
رضازاده بیان داشت: با هدایت رواناب به این چاه‌ها از سرازیر شدن آن به مناطق پایین‌تر و ایجاد نهرهای بزرگ جلوگیری می‌شود و این اجازه داده می‌شود به داخل زمین نفوذ کنند.
 
این کارشناس آبخیزداری و منابع طبیعی تاکید کرد: در شهرکرد سطح عایقی حدود 2 هزار و 500 هکتار یا بیشتر را شامل می‌شود که اگر نیمی از این رواناب سالم باشد حجم زیادی است و به 500 میلی‌متر در طی سال می‌رسد.
 
وی ادامه داد: کنترل این رواناب‌ها می‌تواند از صرف هزینه‌های بالا برای تصفیه آن‌ها که با رواناب‌های آلوده مخلوط شدند جلوگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۴:۰۸

1 Mar 2023