۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۵۲۴۵۲
در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری مطرح شد

استفاده از بافت فرسوده شهری برای انبوه‌سازی مسکن

شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور مدیران مربوطه برگزار شد و مواردی همچون استفاده از بافت فرسوده برای تامین زمین مسکن، همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای پیشرفت نهضت ملی مسکن و... مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.
استفاده از بافت فرسوده شهری برای انبوه‌سازی مسکن
به گزارش جهانبین نیوز; شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز با حضور مدیران مربوطه برگزار شد.
 
در این شورا موارد مربوط به ساخت مسکن به‌ویژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن مطرح و مصوباتی درخصوص مشکلات آن به تصویب رسید.
 
در ابتدای شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد زمین برای احداث مسکن طی دو سال و بیشتر در این استان تامین شده است.
 
وی افزود: عملیات اجرایی ساخت تعدادی از مساکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۶ شهر در استان تامین زمین نیاز به توجه جدی دارد، این شهرها شامل لردگان، فارسان، اردل، بلداجی، باباحیدر و شلمزار هستند.
 
غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در جلسه مشترک هیات دولت با استانداران بحث مسکن یکی از دغدغه‌ها بود و تاکید جدی در این خصوص وجود دارد.
 
وی افزود: تلاش‌هایی درخصوص تامین و ساخت مسکن انجام شده ولی کافی نیست، طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ۳۸ درصد، بنیاد مسکن این استان ۳۵ درصد و ستاد اجرایی فرمان امام ۷۰ درصد پیشرفت داشتند که اختلاف بسیاری را نشان می‌دهد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر زمان از ظرفیت مردم استفاده شد پیشرفت حاصل گردید، گفت: در ساخت مسکن از ظرفیت خودمالکی استفاده شود، موانع برطرف و به توسعه مسکن توجه شود.
 
حیدری عنوان کرد: کار ساخت مسکن باید با سرعت انجام و خانه‌ها سریع‌تر به مردم تحویل داده شود.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری پیگیری، موانع بررسی و رفع شود، در روستاها نباید بن‌بست وجود داشته باشد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تلاش شود در روستاها و شهرهای کوچک زمین در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
حیدری بیان کرد: با برخی قوانین دست و پا گیر روند کار اجرا را مختل نکنید، مشارکت مردمی به کار سرعت می‌دهد.
 
وی به بافت فرسوده شهرها اشاره و تاکید کرد: هر شهری که بافت فرسوده دارد از ظرفیت آن برای انبوه‌سازی استفاده کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به صدرو پروانه از سوی شهرداری‌ها، یادآور شد: مالیات هر واحد مسکونی یک میلیون تومان دیده شده است مصوب شود بیش از این از مردم مطالبه نکنند.
 
حیدری تصریح کرد: در فرایند ساخت مسکن عقب هستیم، علل این موضوع بررسی شود و به آن مجموعه‌هایی که در امر ساخت سرعت بالاتری دارند ظرفیت ساخت بیشتری واگذار شود.
 
وی افزود: دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون آب و فاضلاب موانع در ارائه خدمت را بررسی و آن‌ها را رفع کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شورای تامین مسکن آینده در این استان باید شاهد یک جهش جدی در ساخت مسکن در استان باشیم.
 
حیدری با اشاره به سیل و خسارت‌های آن در چهارمحال و بختیاری، گفت: در هفته جاری متقاضیان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به بانک‌ها معرفی و سه بانک ملی، ملت، صادرات نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۱۰:۱۲

8 Jan 2023