۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۲۳۱۸
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی:

چهاربانده شهرکرد-شلمزار تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/پیشرفت 67 درصدی راه‌آهن شهرکرد-مبارکه

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جاده شهرکرد-خوزستان، علاوه‌بر 150 میلیارد تومان اعتبار جذب شده 200 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز درنظر گرفته شده است و چهاربانده شهرکرد-شلمزار تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
چهاربانده شهرکرد-شلمزار تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/پیشرفت 67 درصدی راه‌آهن شهرکرد-مبارکه
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا در حوزه بین‌الملل شاهد اتفاقات بسیاری هستیم.
 
وی با بیان ایکه تا قبل از فروپاشی شوروی نظام دوقطبی در دنیا حاکم بود افزود: بعد از آن دنیا به سمت نظام تک‌قطبی پیش رفت و اوج این موضوع را در 11 سپتامبر و در قضیه فروپاشی برج‌های دوقلوی آمریکا شاهد بودیم که طی آن آمریکا رسما اعلام کرد هر کشوری با ما نیست در محور شرارت قرار می‌گیرد.
 
راستینه یادآور شد: نظام تک‌قطبی تا بحران اقتصادی که سبب ظهور برخی اقتصادهای بزرگ چون چین و هند شد بر جهان حاکم بود و این موضوع عملا جهان را به سمت تغییر ساختار چندقطبی سوق داد و از این لحظه دیگر آمریکا هدایت و رهبری جهان را در دست نداشت گرچه همچنان از نظر سیاسی و نظامی برتری‌هایی داشت.
 
وی بیان داشت: از اسفند 1400 و با حمله روسیه به اوکراین نظمی چند قطبی در دنیا ایجاد شد و جهان وارد تحول و چالشی عظیم شد، غلات اروپا که توسط اوکراین تولید می‌شد به مشکل برخورد و تعداد بسیاری از مهاجران جنگ‌زده اوکراینی نیز به سمت مرزهای خارجی این کشور سرازیر شدند و این موضوع امنیت غذایی جهانی را به خطر انداخت و برای ایران هم نگران‌کننده بود.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اخراج داعش از منطقه عملا ایران به‌عنوان یک قدرت نوظهور معرفی شد، چراکه دیگر ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی و منطقه‌ای پا گذاشته بود، به‌طوری که می‌توان گفت ایران بعد از جنگ جهانی دوم اولین کشوری بود که با شلیک 12 موشک پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را ویران کرد و این پیام به دنیا مخاطره شد که ایران برای تامین امنیت کشورش حتی با ابرقدرت‌های جهان هم تعارف ندارد.
 
راستینه با اشاره به اینکه ورود آمریکا به تایوان چین را به واکنش واداشت و روسیه نیز زیربار پیش‌روی‌های اوکراین نرفت، از همین‌رو دنیا به جنگ جهانی سوم نزدیک شد، خاطرنشان کرد: تا قبل از جنگ روسیه و اوکراین کشورها به دنبال هسته‌ای شدن بودند تا بتوانند ضربه اول را بزنند، اما امروز کار به جایی رسیده است که با اولین شلیک هسته‌ای از سوی آمریکا، هزاران پاسخ از سوی روسیه دریافت خواهد کرد، بنابراین ایران باید در این شرایط خود را به نقطه بازدارندگی برساند، گرچه ساخت سلاح هسته‌ای سیاست ایران نیست اما کشور نباید در این زمینه عقب بماند.
 
وی اذعان داشت: پیام آزمایش موشک قاره‌پیما با برد 12 هزار و 500 کیلومتر توسط ایران برای آمریکا توان بازدارندگی کشور بود، ایران به سمت تولید موشک فراصوت رفت تا بگوید بازدارندگی قابل قبولی دارد.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم مجلس و هم دولت با یک برنامه‌ریزی درست در راستای اصلاح قوانین، مسائل جامعه را رصد کرده و به دنبال رفع مشکلات مردم هستند، مسئله اول در این راستا بحث اشتغال است، اشتغال در بستر امنیت، تسهیل سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی کارخانه‌ها و تسهیل دریافت مجوز صورت می‌گیرد.
 
راستینه در ادامه گفت: مشکلات مربوط به مسکن، امنیت غذایی، کمبود ارز، شرکت‌های دانش‌بنیان ، خانواده و پیری جمعیت، و... همه ازجمله مسائلی بودند که مجلس قوانینی را برای رفع آن‌ها تصویب کرد و همه این اقدام ظرف یکی دو سال گذشته انجام شده است.
 
وی با اشاره به مشکلات و مسائل استانی در چهارمحال و بختیاری گفت: در آغاز به کار مجلس یازدهم مسئله آب مهم‌ترین مشکل پیش‌ِ روی مردم چهارمحال و بختیاری بود، و در این مدت بزرگ‌ترین پروژه آب‌رسانی که از سال 88 آغاز شده بود و مشکلات عدیده‌ای هم داشت هم در سال پایانی دولت قبل و هم در این دولت پیشرفت‌های خوبی داشت و امروز اعلام می‌دارم پروژه بن-بروجن که تامین‌کننده آب 460 هزار نفر از مردم این استان است در دهه فجر افتتاح می‌شود.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی آب را یکی از مسائل مهم در حوزه اشتغال عنوان و تاکید کرد: سال 99 تونل بهشت‌آباد 500 متر حفر شده بود، اما با پیگیری‌های فشرده در مجلس و با پروسه تحقیق و تفحص که با رای نمایندگان تصویب شد دوران باج‌خواهی و زیاده‌خواهی‌های برخی استان‌ها تمام شد و این تونل برای همیشه متوقف شد.
 
راستینه با اشاره به تصویب طرح جامع تامین آب شرب، کشاورزی، گردشگری و صنعت ادامه داد: در این طرح نیازهای استان در حوزه‌های مربوطه برآورد شد و با یک زیرساخت مطمئن به سمت تامین آن برای تحقق آن پیش خواهیم رفت.
 
وی به افزایش شهرک‌های صنعتی شهرکرد، بن و سامان به یک هزار هکتار اشاره و یادآور شد: اولین شهرک صنعتی-تخصصی بادام استان درحال راه‌اندازی است و برای 70 واحد صنعتی صنایع تبدیلی و فرآوری واگذاری زمین صورت می‌گیرد.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث افزایش بهره‌وری از آب و خاک در سال 99، 30 هزار هکتار زمین زیر کشت گلخانه‌ای بود که امروز این آمار به 75 هکتار فقط در شهر کیان رسیده است و برای 500 هکتار یا مجوز صادر شده و یا در شرف دریافت مجوز هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای جاده شهرکرد-خوزستان، علاوه‌بر 150 میلیارد تومان اعتبار جذب شده 200 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز درنظر گرفته شده است و چهاربانده شهرکرد-شلمزار تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین درخصوص جاده فرخشهر-شلمزار 300 میلیارد تومان اعتبار از ماده 56 درنظر گرفته شده است و در دهه فجر به مناقصه می‌رود.
 
راستینه گفت: جاده سامان قراقوش نیاز به ماده 23 ملی بود و امسال موفق به اخذ ردیف ماده 23 ملی برای آن شدیم که با چانه‌زنی‌ و پیگیری‌های صورت گرفته در جدول ناحیه بودجه از ردیف 19 به ردیف یک منتقل شد و 17 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد، همچنین برای این پروژه 150 میلیارد تومان اعتبار سفر نیز دریافت کردیم و این پروژه نیز در دهه فجر به مناقصه گذاشته می‌شود، درخصوص جاده سورشجان سودجان نیز دو ماه پیش ماده 23 گرفته شده و در سفر ریاست جمهوری نیز 150 میلیارد تومان اعتبار برای آن دریافت کردیم.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کل پیشرفت راه‌آهن شهرکرد-مبارکه در سال 99، 22 درصد بود اضافه کرد: امروز پیشرفت این راه‌آهن به 67 درصد رسیده است.
 
وی ادمه داد: در وزارت ورزش و جوانان شهرکرد، تنها شهری بود که ورزشگاه 15 هزار نفری برای برگزاری مسابقات نداشت، اما از سال گذشته این موضوع کلید خورد و در سفر ریاست جمهور 30 میلیارد تومان اعتبار و 85 میلیارد تومان لایحه دریافت کرد که با بهبود وضعیت جوی در استان کار ساخت آن آغاز می‌شود.
 
راستینه بیشترین اعتبارات سفر رئیس جمهور به این استان را در حوزه ورزش به ارزش 180 میلیارد تومان دانست و عنوان داشت: از این میزان 80 میلیارد تومان آن مربوط به شهرکرد، بن و سامان است.
 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتی قبل از تاکیدات مقام معظم رهبری هم دخالتی در انتصابات نداشتم چراکه این کار را سمی مهلک برای نمایندگان می‌دانم، خودم را نماینده مردم می‌دانم نه نماینده دولت.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۴۴:۱۸

20 Dec 2022