۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۵۱۸۴۴
رئیس سازمان امور اراضی کشور؛

تغییر کاربری اراضی در محدوده و خارج از شهرها ممنوع است/ برخورد با متخلفان در این خصوص

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در محدوده و خارج از شهرها تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است، تغییر کاربری اراضی کشاورزی صرفا با اجازه کمیسیون با عنوان تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اصلاحیه سال 88 انجام می‌شود.
تغییر کاربری اراضی در محدوده و خارج از شهرها ممنوع است/ برخورد با متخلفان در این خصوص
صفدر نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در محدوده و خارج از شهرها تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است.
 
وی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی صرفا با اجازه کمیسیون با عنوان تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اصلاحیه سال 88 انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: برخی بدون اطلاع از قانون عمدا یا سهوا بدون اذن قانون‌گذار اقدام به تغییر کاربری در اراضی می‌کند، این تغییر کاربری‌ها روال دارد که باید طی شوند.
 
نیازی عنوان کرد: در صورت تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی، اگر ساخت و ساز تمام شده باشد براساس ماده 3 به دادگاه‌های صالحه شکایت می‌شود و اگر در حین ساخت باشد براساس تبصره 2 ماده 10 قانون با هماهنگی دادستان اجرای حکم و اراضی به حالت قبل بازمی‌گردد.
 
وی درخصوص شکایت‌ها در زمینه رفع تداخلات اراضی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند اعتراضات خود را به مراجع قضایی اعلام و از این محل آن را پیگیری کنند، اگر قاضی این رای را وارد بداند اقدام می‌کند.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در اصلاحات ارضی مرجع رسیدگی به اعتراضات عموما شورای اصلاحات ارضی است، در کمیسیون ماده واحده نیز به دو صورت رسیدگی به شکایات صورت می‌گیرد، یا قضات همان رای کمیسیون واحده را تایید می‌کنند، یا خود به پرونده ورود کرده و رای می‌دهند و یا کمیسیون رفع تداخلات را صالح به رسیدگی شمرده و آن را تایید می‌کنند.
 
نیازی بیان کرد: کل مستثنیات در کشور برابر با 18 میلیون و 700 هزار هکتار است که یک میلیون و 200 هزار هکتار آن به صورت صد درصد مستثنیات است، از 17 میلیون 500 هزار هکتار، 4 میلیون و 600 هزار هکتار رفع تداخل شده و مابقی نیز در 6 ماهه امسال و سال آینده رفع تداخلات می‌شود.
 
وی تاکید کرد: امسال استان‌های فعال در زمینه رفع تداخلات به نسبت سطح ابتدا یزد و بعد از آن چهارمحال و بختیاری بوده است و در کل استان‌هایی مثل همدان، قزوین و... استان‌های پیشرو در طرح رفع تداخلات هستند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۴۱:۰۳

16 Oct 2022