۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۱۸۳۵
رئیس سازمان امور اراضی کشور;

بیش از ۶ هزار پلاک در کشور رفع تداخل شد/ صدور سند برای یک میلیون از اراضی مستثنیات مردم

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:حدود ۶ هزار و ۵۰۰ پلاک در کل کشور رفع تداخل شده است، همچنین حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از ۱۸ میلیون هکتار اراضی مستثتیات بررسی و رفع تداخل شدند و نزدیک یک میلیون هکتار اراضی کشور که قبلا سند ملی اعلام شده بود و بعد جز مستثنیات مردم بود اصلاح شدند و به زوری سند آن صادر می‌شود.
بیش از ۶ هزار پلاک در کشور رفع تداخل شد/ صدور سند برای یک میلیون از اراضی مستثنیات مردم
به گزارش جهانبین نیوز; صفدر نیازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دو قانون اصلاحات اراضی مصوب سال ۴۰ و قانون ملی شدن اراضی مصوبه سال ۴۱ بروی اراضی کشور ابلاغ و اجرا شد.
 
وی افزود: در کل کشور بخشی از اراضی براساس قانون اصلاحات ارضی جز مستثنیات مردم شد و سند آن به مردم تحویل شد.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در تشخیص اراضی ملی بعضا اختلافاتی صورت گرفت و مستثنیات مردم ملی اعلام شد، اختلاف بین مردم، دولت و منابع طبیعی حدود ۶۰ سال است که وجود دارد، وقتی اختلافات زیاد شد قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد مبنی بر اینکه در کمیسیون‌هایی در مجموعه جهاد کشاورزی اختلافات بررسی و رفع شود.
 
نیازی عنوان کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ پلاک در کل کشور رفع تداخل شده است، همچنین حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از ۱۸ میلیون هکتار اراضی مستثتیات بررسی و رفع تداخل شدند و نزدیک یک میلیون هکتار اراضی کشور که قبلا سند ملی اعلام شده بود و بعد جز مستثنیات مردم بود اصلاح شدند و به زوری سند آن صادر می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های فعال و پیشرو در رفع تداخلات اراضی است، ۲۱ درصد مساحت این استان در ۶ ماهه گذشته رفع تداخل شده و بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۲ کل اختلاف ۶۰ ساله مردم و دولت را تعیین تکلیف کنیم.
 
 رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در کنار رفع تداخلات اراضی سازمان ثبت اسناد نیز سند مستثنیات مردم را صادر کند، تا امروز برای ۱۰ درصد اراضی مستثنیات کشاورزان سند تک برگ صادر شده است و هدف تا پایان سال ۳۰ درصد بود که ۲۰ درصد دیگر آن طی ۶ ماه آینده باید انجام شود.
 
 
نیازی با اشاره به پلاک شیخ شبان و مشکلات مربوط به آن، بیان کرد: حدود ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از کل این پلاک توسط منابع طبیعی مستثنیات اعلام شده بود و امروز نتیجه نهایی درخصوص این اراضی توسط کمیسیون رفع تداخلات اراضی اعلام خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی در شیخ شبان به نفع مردم اراضی مستثنیات تشخیص داده شد و سند برای مردم صادر خواهد شد.
 
رئیس سازمان امور اراضی کشور یادآور شد: پیش از این ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شیخ شبان توسط منابع طبیعی مستثنیات اعلام شده بود، برای مابقی اراضی اختلافاتی وجود داشت که در بررسی مجدد نقشه‌های دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۶۰ و وضع موجود، حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار به اراضی مستثنیات مردم اضافه می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۴۱:۱۹

13 Oct 2022