۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۵۱۵۴۵
امام جمعه موقت شهرکرد:

مسئولان در مذاکرات به دنبال دفاع از حیثیت، جان و مال ملت ایران هستند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مسئولان به دنبال منافع کشور بوده و هستند و دفاع از حیثیت، جان و مال ملت ایران همواره مدنظر آن‌ها قرار دارد.
مسئولان در مذاکرات به دنبال دفاع از حیثیت، جان و مال ملت ایران هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی بزرگ شهرکرد برگزار شد آنچه لازمه شناخت خداوند در قرآن را نگاه کردن و توجه به آیات و نشانه‌های الهی دانست و اظهار کرد: نگاره کردن به آیات قرآن به ما کمک می‌کند تا به عظمت پروردگار پی ببریم.
 
وی با بیان اینکه اگر انسان به‌طور کامل از ابزارهای مادی قطع امید کند آنگاه مورد توجه خداوند قرار می‌گیرد تصریح کرد: دعا همواره شرایطی دارد و انسان باید با توجه به این شرایط اقدام به دعا نماید.
 
فاطمی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) ادامه داد: در این حدیث حالت نفاق با برادران دینی، سوءنیت، بدذاتی، دشنام دادن و مال حرام دلایلی برای عدم اجابت دعا عنوان شده‌اند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: انسان باید در قبال نعمتی که خدا به وی اعطا کرده حقوقی را به جای آورد و تکالیفی را ادا کند و از همین رو است که شکرگزاری نعمات خداوند امری واجب است.
 
وی به برجام اشاره و خاطرنشان کرد: ایران سال‌ها در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا ایستاد و ذره‌ای در مقابل استکبار کوتاه نیامد.
 
فاطمی این منافع را ارزشمند عنوان و بیان داشت: همه برای به نتیجه رسیدن پای این منافع ایستاده‌اند و در این مسیر شاهد برخی از بهانه‌گیری‌ها از سوی دیگر کشورها هستیم.
 
امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: به نظر می‌رسد نتیجه مذاکرات مطلوب باشد و ملت ایران باید در این برهه مسئولان را تنها نگذاشته و همچون همیشه همراهی خود را با مسئولان نظام داشته باشند.
 
فاطمی گفت: مسئولان به دنبال منافع کشور بوده و هستند و دفاع از حیثیت، جان و مال ملت ایران همواره مدنظر آن‌ها قرار دارد.
 
وی  آیت‌الله ناصری را یکی از چهره‌های محبوب و گرامی در زمان معاصر بودند دانست و عنوان داشت: ایشان عالمیجلیل‌القدر بودند که ذکر و یاد بقیة‌الله (عج) یکی از خصوصیات شخصیتشان بود.
 
امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه مرحوم آیت‌الله ناصری را الگویی برای روحانیت دانست و اضافه کرد: ایشان در هنگام اقامه نماز در کنار مردم بود، هواره  از کار مردم گره‌گشایی می‌کرد و هدایت و ارشاد جامعه را سرلوحه کارهایش قرار می‌داد.
 
فاطمی با اشاره به سالگرد شهادت مرحوم رئیسعلی دلواری  افزود: ایشان از متن مردم و در زمان جنگ جهانی دوم قیام کردند، در زمانی که دولت ایران اعلام بی‌طرفی کرده بود، انگلیسی‌ها خاک ایران را از جنوب اشغال کردند و این شخص تا مدت‌ها مقابل آن‌ها ایستادگی کرد و در نهایت شربت شهادت را نوشید.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۵:۱۴:۰۷

2 Sep 2022