۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۵۱۵۲۹
  سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

نقطه استانداردی برای دفن پسماند نداریم/پسماندها مدیریت نشود بیماری های زیادی گسترش پیدا می کند

سعید یوسف پور سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: نقطه استانداردی برای دفن پسماند نداریم  و برای اینکه این امر مدیریت شود  راهی جز این نداریم که تفکیک از مبدا را در استان اجرایی کنیم.
نقطه استانداردی برای دفن پسماند نداریم/پسماندها مدیریت نشود بیماری های زیادی گسترش پیدا می کند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سعید یوسف پور سرپرست محیط زیست چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری 29 شهرک و ناحیه صنعتی،1500 واحد صنعتی و کشاورزی وجود دارد که چهار شهرک صنعتی سامان، شهرکرد، بروجن و چلگرد دارای تصویه خانه هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بروجن بیشترین پساب را دارد تصریح کرد: در این استان 10 تصویه خانه شهری و روستایی وجود دارد .
یوسف پور با بیان اینکه سرانه پسماند  700 تا 750 تن در ساعت است گفت: پسماند خانگی در شهرکرد طی یک شبانه روز 165 تن می باشد .

وی با تاکید بر اینکه پسماند پزشکی و کلینیک ها خنثی سازی می شوند عنوان کرد: پسماند ویژه و صنعتی 30 هزار تن در سال  و در حوزه کشاورزی 100 هزار تن در سال بوده است.

یوسف پور خاطر نشان کرد:پسماندهای ویژه در بخش کشاورزی 140 تن در سال است که نگهداری و محل آن ها باید تحت تدابیر ویژه صورت گیرد.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود در حوزه طبیعی اشاره کرد و گفت: در این استان 432 گونه جانوری شناخته شده است که 298 گونه آن پرندگان، 46 گونه پستانداران، 4 گونه دوزیست، 34 گونه ماهی و 50 گونه خزنده تشکیل داده است .

یوسف پور با اشاره به اینکه 45 درصد از مساحت استان تحت نظارت محیط زیست استان است تشریح کرد: 5 منطقه حفاظت شده در این استان وجود دارد،194 هزار هکتار وسعت عرصه های تحت مدیریت محیط زیست است که 11،8 مساحت این استان را در بر می گیرد، 3 منطقه شکار ممنون در استان وجود دارد که  55 هزار هکتار را در بر می گیرد، 8 تالاب کوهستانی در استان، 3 هزار و 85 هکتار مجموع وسعت تالاب های استان و 530 هزار هکتار مساحت ذخیره گاه زیستی این استان است.

وی از ثبت 19 تشکل سازمان های مردم نهاد در استان خبر داد و گفت: از 19 انجمن 9 مورد آن فعال، 3 تشکل نیمه فعال و 7 تشکل غیر فعال  هستند.

یوسف پور با بیان اینکه فرسایش خاک در این استان بالاترین میزان را دارد گفت: فرسایش خاک 45 تن در هکتار است .

وی با بیان اینکه نقطه استانداردی برای دفن پسماند نداریم گفت: راهی جز این نداریم که تفکیک از مبدا را در استان اجرایی کنیم.

یوسف پور اذعان داشت: هر شهرستان یک مرکز پسماند باید داشته باشد، اگر به موضوع پسماند توجه ویژه ای نشود باعث گسترش بیماری ها می شود و یا منابع آبی را به چالش می کشاند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۵۰:۲۵

30 Aug 2022