۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۵۱۵۲۶
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

جریمه و توقیف 15 تا 30 روزه در انتظار خودروهای مزاحم در شهرکرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: خودروی رانندگانی که برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کنند یا دست به حرکات خطرناک در خیابان‌ها می‌زنند که باعث مزاحمت برای عابران پیاده، خودروها عبوری و... می‌شود، با دستور قضایی 15 تا 30 روز توقیف می‌شود.
جریمه و توقیف 15 تا 30 روزه در انتظار خودروهای مزاحم در شهرکرد
عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خودروی رانندگانی که برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کنند یا دست به حرکات خطرناک در خیابان‌ها می‌زنند که باعث مزاحمت برای عابران پیاده، خودروها عبوری و... می‌شود، با دستور قضایی توقیف می‌شود.
 
وی افزود: همچنین کسانی که مثلا با صدای اگزوز ماشین خود آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند و آن دست از رانندگانی که ماشین خود را از حالت عادی خارج کرده باشند نیز مشمول این طرح می‌شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد ادامه داد: توقیف این خودروها برای بار اول 15 روزه خواهد بود و در صورت توقیف مجدد یک ماه در پارکینگ توقیف خواهند بود.
 
علیمحمدی عنوان کرد: گشت‌های ویژه مشترک بین دادستانی و پلیس راهور تشکیل شده است تا پلاک خودروهایی که با انجام اقداماتی باعث ایجاد ناهنجاری‌هایی در خیابان‌های شهرکرد به‌ویژه خیابان کاشانی و کمربندی 15 خرداد می‌شوند، ثبت شده و با ارسال پیامک به اطلاع آنان رسانده می‌شود تا خودرو خود را هر چه سریع‌تر تحویل پارکینگ دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: توقیف خودروهای متخلف، علاوه بر پرداخت جریمه‌ای است که خودرو به آن دلیل توقیف شده است، برای مثال جریمه مربوط به حرکت مارپیچ، سرعت غیرمجاز، خارج کردن خودرو از حالت استاندارد و... مشخص است، که فرد باید آن را پرداخت کند.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری درخصوص مزاحمت‌های موتورسوران نیز اضافه کرد: برای این رانندگان مصوبه وجود دارد.
 
علیمحمدی بیان کرد: موتورسواران به دو دسته تقسیم می‌شوند یه گروه موتورهای سبک هستند که در خیابان‌ها تردد می‌کنند، برای توقف آن‌ها طرح داریم، اخیرا هم تعدادی از این موتورها توقیف شدند و رانندگان این موتورها توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: دسته دوم موتورهای سنگین هستند که مصوبه جرایم خاص برای این دست از موتورها اعمال می‌شود، این موتورها شناسایی شده و چون موتورهای سنگین عمدتا قاچاق است، موتور ضبط شده و جریمه‌های قاچاق کالا نیز برای رانندگان اعمال می‌شود.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۰:۰۱

30 Aug 2022