۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۵۱۲۲۳
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مردم کرونا را جدی بگیرند/ افرادی که 6 ماه از تزریق دز سوم واکسنشان گذشته حتما برای واکسیناسیون اقدام کنند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: باید این حساسیت ایجاد شود و مردم مراقب باشند چراکه مشکل کرونا جدی است و می‌تواند دوباره در این پیک مرگ و میر جدی از خود به جای بگذارد.
مردم کرونا را جدی بگیرند/ افرادی که 6 ماه از تزریق دز سوم واکسنشان گذشته حتما برای واکسیناسیون اقدام کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا خسروی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید این حساسیت ایجاد شود و مردم مراقب باشند چراکه مشکل کرونا جدی است و می‌تواند دوباره در این پیک مرگ و میر جدی از خود به جای بگذارد.
 
وی با اشاره به اهمیت تزریق دز چهارم واکسن کرونا تصریح کرد: وقتی ما واکسیناسیون را انجام می‌دهیم سیستم ایمنی بدن بعد از چند ماه شروع به فعالیت می‌کند و در مقابل عاملی که واکسینه می‌کنیم سیستم دفاعی بدن آماده می‌شود و واکنش نشان می‌دهد.
 
خسروی یادآور شد: بعد از مدتی که از تزریق واکسن می‌گذردممکن است سیستم ایمنی ضعیف شود از همین‌رو لازم است دزهای یادآوری یا دزهای خاطره تزریق شود و سیستم ایمنی مجدد بازیابی پیدا کند، این بازیابی کمک می‌کند سیستم ایمنی بدن بتواند دوباره در مقابل این ویروس از خود دفاع کند.
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: لازم است کسانی که 6 ماه از تزریق دز سوم واکسن‌شان گذشته است نسبت به انجام این واکسیناسیون اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد اینگونه عنوان می‌کنند که تزرق واکسن عوارض دارد تاکید کرد: اگر نگاهی به پیک‌های قبلی داشته باشیم می‌بینیم تعداد تلفات بسیار بالا بوده، این درحالی است که افرادی هم که زنده ماندند دچار عوارض قلبی، عوارض مغزی، کاهش حافظه و... شده‌اند، بنابراین برای جلوگیری از این عوارض حتما باید واکسن تزریق شود.
 
خسروی بیان داشت: ممکن است 100 هزار نفر واکسن تزریق کرده باشند و در یک نفر عارضه بدهد، اما نباید تزریق برای یک نفر عارضه تعطیل شود، این درحالی است که میزان عوارض واکسن با مدیریت کاهش می‌یابد.
 
 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کاهش عوارض واکسن به این صورت است که چون می‌دانیم عوارض واکسن آسترازنکا در سنین پایین‌ بیشتر است، این واکسن را توصیه نمی‌کنیم، یا با توجه به نوع بیماری افراد، واکسنی به بیمار توصیه می‌شود که عوارض کمتری دارد.
 
خسروی ادامه داد: در واکسیناسیون باید دقت شود که واکسیناسیون سود کلانی برای افراد دارد و نکته مهم در این میان این است که وقتی ویروس در جامعه رها شود باید منتظر بروز جهش در آن باشیم، که مشکلاتی چون وقوع پیک‌های جدید را در پی دارد.
 
وی واکسیناسیون را عاملی برای کنترل گردش ویروس در جامعه و درنتیجه کنترل بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: بنابراین از هر زاویه‌ای به واکسیناسیون نگاه کنیم می‌بینیم که سود آن بیشتر است.
 
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان داشت: درحال حاضر تخت‌های بیمارستان محدود است و مردم انتظار دارند اگر یک بیمار بدحال داشتند سرویس درستی دریافت کنند و برای تحقق این موضوع باید تخت بیمارستانی آزاد باشد.
 
خسروی افزود: توصیه می‌شود اجتماعات کلا تعطیل شود، چراکه این موضوع سبب می‌شود مراجعات کم شود و سرویس‌دهی به بیماران بهبود یابد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۴۶:۱۶

24 Jul 2022