۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۰۸۱۹
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد مطرح کرد

خانواده زندانیان، اولین و بزرگترین قربانیان جرم در جامعه/ 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد هستند

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد گفت: خانواده زندانیانی که به طور کلی، هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار که متاسفانه سرپرست و نان‌آور خانواده است، نداشته‌اند، اما اولین و بزرگترین قربانیان جرم و جنایت در جامعه محسوب می‌شوند.
خانواده زندانیان، اولین و بزرگترین قربانیان جرم در جامعه/ 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد هستند
مصطفی قادری مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پنجم خردادماه از سال 88 با عنوان «نسیم مهر» و روزی برای خانواده زندانیان در تقویم ملی ما گنجانده  شده است، این روز بهانه‌ای است برای برگزاری جشن‌ها و مراسمات مختلف تا این قشر محروم و مظلوم مورد حمایت معنوی و مادی قرار گیرند.
 
وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد، حمایت از خانواده زندانیان شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، فارسان، اردل و کوهرنگ را تحت پوشش دارد.
 
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد ادامه داد: پنجم خردادماه، بنا به پیشنهاد سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نام‌گذاری شده است.

قادری عنوان کرد: خانواده زندانیانی که به طور کلی، هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار که متاسفانه سرپرست و نان‌آور خانواده است، نداشته‌اند، اما اولین و بزرگترین قربانیان جرم و جنایت در جامعه محسوب می‌شوند.  
 
وی خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها در معرض نگاه سنگین جامعه، آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... هستند، مشکلاتی که اگر حل نشوند، شاید نقطه آغازی چرخه تکرار آسیب در جامعه خواهد بود، در صورت عدم‌ حمایت از این خانواده‌ها شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی‌گری خواهیم بود .
 
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد اضافه کرد: روز ملی نسیم مهر زمان مناسبی است برای معرفی این مشکلات و چاره اندیشی برای حل معضلات این قشر محروم است.
 
قادری درخصوص تعداد خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان شهرکرد، گفت: بیش از 690 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان هستند که شامل شهرستان دیگر نیز می شود، انجمن حمایت زندانیان بروجن و لردگان نیز خانواده زندانیان شهرستان های بروجن ، لردگان و خانمیرزا را تحت پوشش دارند.

وی به مهمترین خدمات ارائه شده به حانواده زندانیان اشاره و بیان کرد: خدمات گسترده‌ای به خانواده زندانیان و خود زندانیان ارائه می‌شود که شامل توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی نقدی و غیر نقدی، کمک هزینه تحصیلی، پرداخت هزینه‌های درمان، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، ایجاد اشتغال پایدار  برای زندانیان و خانواده آن‌ها، تامین جهیزیه، لوازم التحریر و... می‌شود، این مبلغ در سال گذشته بیش از 13 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.
 
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد با تاکید بر شعار سال و توجه ویژه به بحث تولید، درمورد اشتغال زندانیان و خانواده آن‌ها، افزود: از آنجا که اغلب خانواده‌های زندانیان، سرپرست خود را از دست داده‌اند و اغلب از خانواده‌های محروم جامعه هستند، مهم‌ترین اولویت آن‌ها مسائل اقتصادی و معیشتی است.
 
قادری ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار احساس توانمندی و استقلال به خانواده زندانیان می‌دهد و به همین دلیل ایجاد کارگاه‌های گوهر تراشی، تولید بلوک و  مصنوعات بتنی، کارگاه فرش،  نخ ریسی و... در زندان و خارج از زندان تدارک دیده شده است و زندانیان و خانواده آن‌ها می‌توانند در این کارگاه‌ها مشغول و کسب درآمد کنند، در سال گذشته بیش از 7 میلیارد ریال دستمزد به زندانیان مشغول در کارگاه‌های انجمن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان اقداماتی صورت گرفته است، عنوان کرد: برای خانواده زندانیان کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برنامه‌ریزی می‌شود، آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از طلاق، پیشگیری از اعتیاد فرزندان زندانیان، کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، مشاوره‌های روانشناسی و خدمات مختلفی در حوزه‌های کاهش آسیب طراحی و به‌صورت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود .
 
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد عنوان کرد: انجمن‌های حمایت زندانیان بدون اعتبارات دولتی و با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند، این انجمن امور بسیاری مانند مساعدت در بهبود وضع معیشت،  بهداشت و درمان، کمک در جهت آموزش حرفه‌ای به خانواده زندانیان، ترغیب و تشویق فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی،  حرفه‌ای و آموزشی را پیگیری می‌کند.
 
قادری خاطرنشان کرد: همه اقدامات ذکر شده در بالا با همت خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، اصناف،  بازاریان و... صورت می‌گیرد، جشن‌های نسیم مهر به جز آشنایی مردم با انجمن، محفلی است تا خیرین چتر حمایتی خود را بر سر این قشر بگسترند،  در جشن نسیم مهر شهرکرد بیش از 320 میلیون تومان جمع آوری شد و بسیاری از اصناف قول مساعد تامین جهیزیه و... دادند که نسبت به سال‌های گذشته رشد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه همه مردم می‌توانند با کمک‌های کوچک نقدی و غیر نقدی همیار خانواده زندانیان باشند، گفت: شماره کارت انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی 6037991899926954 و نشانی این انجمن بلوار شریعتی روبروی مصلی جنب اداره‌کل زندان های چهارمحال و بختیاری است که جهت دریافت کمک‌های غیر نقدی است آمادگی لازم را دارد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۳۴:۳۹

30 May 2022