۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۵۰۶۱۰
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

وزش باد، خیزش گرد و غبار و رگبار بهاری پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه شاهد افزایش سرعت وزش باد و همچنین افزایش ابرناکی در سطح استان خواهیم بود گفت: وزش باد نسبتا شدید خصوصا در بعدازظهرها می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک، انتقال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شود.
وزش باد، خیزش گرد و غبار و رگبار بهاری پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از امروز تا روز یکشنبه شاهد افزایش سرعت وزش باد و همچنین افزایش ابرناکی در سطح استان خواهیم بود.
 
وی تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید خصوصا در بعدازظهرها می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک و انتقال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شود.
 
چراغ پور افزود: وزش باد شدید می‌تواند موجب خسارت به ساختمان‌های نیمه‌کاره آسیب‌پذیر شود و سقوط اجسام را منجر شود این درحالی است که ممکن است در این مدت وزش باد منجر به آسیب به گلخانه‌ها شود که توصیه می‌شود گلخانه‌داران تمهیدات لازم را بیاندیشند.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و سایر گروه‌های حساس در این مدت از خروج از منزل اجتناب کنند.
 
وی بیان داشت: طی این مدت از نظر دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و افزایش نسبی و تدریجی دما را در پیش رو داریم.
 
چراغ پور با بیان اینکه از امروز با افزایش ابر احتمال بارش‌های پراکنده و بهاری را به‌صورت نقطه‌ای خواهیم داشت گفت: بارش‌ها به‌صئورت جامع و فراگیر نیستند اما در اکثر نقاط استان به‌ویژه نقاط غربی و جنوبی شاهد وقوع رگبار بهاری هستیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۲۴:۰۹

5 May 2022